چهارمین محکوم به قصاص در زندان کاشان بخشیده شد

کاشان (پانا) - رییس ندامتگاه کاشان اعلام کرد همزمان با سالروز میلاد پیامبر رحمت، حضرت محمد صلی الله علیه و آله، توسط اولیای دم، یک فرد محکوم به قصاص قبل از اجرای حکم بخشیده شد.

کد مطلب: ۱۱۳۵۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
چهارمین محکوم به قصاص در زندان کاشان بخشیده شد

محسن محبوبی در گفت و گو با پانا، اظهار کرد: فرد محکوم، در سال 1394 هنگام درگیری، یکی از شهروندان را به قتل رسانده بود که پس از دستگیری به زندان کاشان معرفی شد و پرونده او پس از رسیدگی و قطعی شدن حکم، منجر به صدور حکم قصاص شده بود.

وی افزود: تلاشهای خیرخواهانه مجموعه دادستانی و زندان کاشان و مشارکت نیکوکاران این شهر برای دعوت دو طرف دعوا به مصالحه و اصلاح ذات البین به نتیجه رسید و فرد محکوم به آغوش خانواده برگشت.
وی تاکید کرد: قصاص حکم شرعی است و در حالی که مقدمات اجرای حکم قصاص فراهم شده بود، اما خانواده مقتول در اقتدا به سیره پیامبر بزرگ خدا، عفو و بخشش را بر انتقام ترجیح داده و یک خانواده را به شادی و امنیت رساندند.

رییس ندامتگاه کاشان تصریح کرد: اقدام فداکارانه خانواده مقتول شایسته تقدیر است زیرا هر کس جان انسانی را نجات دهد، به مانند آن است که یک جامعه را نجات داده است.

محبوبی تاکید کرد: جامعه امروز، نیازمند فرهنگ صلح و سازش است تا آثار اجتماعی اختلاف ها به ویژه در گروه جوانان و نوجوانان در جامعه کم شود. شهروندان باید بیش از پیش با آموزه های بخشش، سازش و گذشت به عنوان اصل های اساسی فرهنگ و اخلاق دینی آشنا شده و بر این اساس رفتار کنند.

در هفت ماه گذشته از سال جاری، سه نفر از زندانیان کاشان قبل از اجرای حکم قصاص، با اعلام گذشت اولیای دم از مرگ نجات یافته اند.

خبرنگار : سید جلال جلیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار