رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان:

خانواده ها شوق آموزش و مدرسه را در فرزندان خود جدی بگیرند

کرمان(پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان در برنامه سیمای خانواده «زندگی زیباست» عنوان کرد خانواده ها شوق آموزش و شوق مدرسه را در فرزندان خود جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۳۴۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
خانواده ها شوق آموزش و مدرسه را در فرزندان خود جدی بگیرند

سید منصور مرتضوی در برنامه سیمای خانواده «زندگی زیباست» اشاره کرد در مهر 1359 ،حمله هوایی رژیم بعث با آموزش و ماه مهر نامهربانی کرد و مهر 1399 حمله ویروس کرونا با آموزش وماه نامهربانی کرد و فرآیند یاددهی- یادگیری را دچار اختلال کرد.

مرتضوی گفت: با شعار آموزش را جدی بگیرید و با شعار مدرسه فعال است به فرآیند یاددهی- یادگیری اهتمام می ورزیم.

وی افزود: کرونا بر 1573000 نفر دانش آموز استرس وارد کرد، 91 درصد از یادگیرندگان را پشت درهای مدرسه نگه داشت و طبق آمار یونسکو 40 درصد کشورها زیر ساخت لازم را برای اجرای آموزش از طریق فضای مجازی در دنیا نداشتند، بنابراین نهضت بزرگ آموزش در فضای مجازی آغاز و شبکه شاد راه اندازی شد. طی یک تحقیق پیش بینی می شود تا سال2050 جهان در عصر تکنولوژی به فن آوری آموزش فضای مجازی دست پیدا کند.

مرتضوی در ادامه برنامه عنوان کرد: راه های ارتباط با مدرسه1- در اولویت با تبعیت از اعلام ستاد ملی کرونا حضوری اعلام کرد،2- از طریق شبکه شاد (شبکه آموزشی دانش آموزان)،3- سامانه نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش با رمز عبور و کاربری دانش آموزان) بخش مکاتبه یا همان صندوق ارتباط با مشاور است از طریق آدرس hamgam.medu.ir که از مدیر مدرسه دریافت می کنند می توانند وارد سامانه شوند. والدین با رمز ورود خود با نقش پدر و یا مادر و دانش آموز با شماره دانش آموزی و رمز کاربری می تواند آزمون های غربالگری را انجام دهند.

4- مدرسه تلویزیونی شبکه آموزش،5- از طریق خط تلفن ثابت مدرسه

همچنین یک مدرس آموزش خانواده گفت: خانواده ها شوق آموزش و شوق مدرسه را در فرزندان خود جدی بگیرند. خانواده ها با نقش همیار معلم به کار آموزش در ساعت مقرر آنلاین اهتمام ورزند.

1- رأس ساعت حضور پیدا کنند ترجیحاً با صدای زنگ نرم افزار

2- مکان ثابت و مکان ساده را انتخاب کنند.

3- سکوت را در بازه زمانی تعیین شده رعایت کنند.

4- شرایط مشق بدون اشک را برای فرزندان فراهم کنید.

5- ارتباط عاطفی با معلم و ملاقات با معلم، تاکید زیادی در امر آموزش دارد.

مرتضوی برای کاهش تبعات آسیب های روانی در نسل آینده، در مسیر اجرای عدالت آموزشی و پرهیز تبعیض در آموزش جهان نیازمند کمک فراگیر به آموزش حضوری و خدمات آموزشی از طریق فضای مجازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار