نشانه‌های سلامت روان در نوجوانان از دیدگاه علم مشاوره

تهران (پانا) - به مناسبت آغاز هفته سلامت و روان و با حضور همکار فرهنگی و مشاور تربیتی مدارس تهران در مجله خبری، تصویری و تحلیلی نگاه، نشانه‌های سلامت روان در نوجوانان از دیدگاه علم مشاوره تشریح شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نشانه‌های سلامت روان در نوجوانان از دیدگاه علم مشاوره

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، فاطمه عطار خامنه‌ای، همکار فرهنگی و کارشناس مشاور تربیتی مدارس تهران، در آغاز هفته بهداشت و سلامت روان با حضور در مجله خبری، تصویری و تحلیلی نگاه در پاسخ به این سؤال که نشانه‌های بهداشت و سلامت روان در فرزندانمان چیست و چگونه می‌توانیم از خطراتی که در این حوزه فرزند نوجوانمان را تهدید می‌کند، محافظت کنیم، اظهار کرد: دوره نوجوانی معمولاً با تغییرات بسیار زیادی به همراه است، فرزندانمان وارد دوره بلوغ می‌شوند و در حیطه‌های مختلف رفتاری، روحی، روانی، جسمی، عاطفی و اجتماعی دستخوش تغییر می‌شوند. ازآنجاکه هدایت مؤثر نوجوانان در این زمان، تنها با آگاهی والدین از موضوع امکان‌پذیر است، شناخت این تغییرات برای والدین بسیار بااهمیت است.

عطار با اشاره به اینکه در دوره نوجوانی گروه همسالان برای فرزندانمان بسیار اهمیت پیدا خواهند کرد، گفت: بچه‌ها با آغاز نوجوانی توانمندی‌های خود را می‌شناسند و درصدد هستند که آن‌ها را در زندگی به کار ببندند. بنابراین ضروری است که اولیا به مراحل رشد، متناسب بازمان فعلی شناخت بیشتری داشته باشند و ضمن توجه به تفاوت‌های فردی نوجوان، آن‌ها را در مسیر رشد هدایت کنند.

وی ادامه داد: اگر در مواردی والدین احساس کردند که فرزند نوجوانشان ازلحاظ رفتاری نسبت به قبل تغییرات مشهودی دارد، باید آن را جدی گرفته و از متخصصان حوزه سلامت و روان و مشاوران در این زمینه کمک بگیرند. توصیه ما این است که هیچ‌گاه حل این موضوعات را شامل مرور زمان نکنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار