توسعه عدالت اجتماعی، زمینه‌ساز ارتقا سلامت روان جامعه است

بوشهر(پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت توسعه و تعمیق عدالت اجتماعی و آموزشی یکی از مهمترین راهکارهایی است که به ارتقا سلامت روان جامعه کمک می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۱۴۸۰۴
لینک کوتاه کپی شد
توسعه عدالت اجتماعی، زمینه‌ساز ارتقا سلامت روان جامعه است

علی موحدی در آیین بزرگداشت هفته سلامت روان در دبیرستان شهید مصطفی خمینی اظهار کرد: تعیین هدف و چشم انداز صحیح یکی از نشانه‌ها و شاخص‌های سلامت روان است و دانش‌آموزان دارای هدف و برنامه، برای رسیدن به مقصود خود تلاش مضاعف دارند.
وی افزود: مهمترین مسئولیت و هدف دانش آموزان درس خواندن است که اگر دانش‌آموز بتواند به خوبی از این مسئولیت سربلند بیرون بیاید می‌تواند در آینده در مسئولیت‌های اجتماعی نیز موفق باشد.
موحدی خاطرنشان کرد: پدر و مادر و سپس معلمان دلسوزترین افراد نسبت به دانش‌آموز هستند که احترام و رعایت آنها بر همه فرزندان و دانش‌آموزان واجب است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: توسعه و تعمیق عدالت اجتماعی و آموزشی یکی از مهمترین راهکارهایی است که به ارتقا سلامت روان جامعه کمک می‌کند که خوشبختانه دستگاه تعلیم و تربیت در دولت مردمی آیت الله رییسی به راه اندازی قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به دنبال تحقق این رویکرد و ایجاد حس برابری و آرامش در بین همه دانش‌آموزان جامعه است.
وی یادآور شد: شرکت دانش‌آموزان به شیوه غیر حضوری در کلاس‌های درس در ۲ سال گذشته به خاطر شرایط کرونایی و افزایش آسیب‌های اجتماعی ناشی از انس با فضای مجازی، سبب شده است که سلامت روان این امانت‌های الهی به مخاطره بیفتد به همین دلیل در سال تحصیلی جاری همه فرهنگیان به ویژه مشاوران کوشا و دلسوز باید نهایت همت و کوشش خود را بر کاهش آسیب‌های اجتماعی بگمارند.
موحدی در پایان با ادای احترام به همه تلاشگران حوزه بهداشت جامعه به ویژه حوزه سلامت روان کودکان و نوجوانان، همه گروه‌های اجتماعی را به ایجاد محیطی سالم و با نشاط برای دانش‌آموزان دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار