جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران

زاهدان(پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان بیان کرد محیط زیست، دانش و فرهنگی است برای زندگی و رفتار با طبیعت و حق حیات برای همه آفریده های خداوندی.

کد مطلب: ۱۰۸۹۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار کرد: امروزه اهمیت محیط زیست و نقش آن در زندگی بر هیچکس پوشیده نیست، آب شدن یخ های قطبی، حتی بر آبهای ساحلی و پرورش ماهی های دورترین نقاط جهان از قطب نیز تأثیر دارد و گازها و آلاینده ها مرز نمی شناسند.
او ادامه داد: محیط زیست در استان سیستان و بلوچستان که اقلیمی متنوع و بزرگ از دشت و بیابان، کوهستان، تالاب، دریا و .. را در برگرفته و این اقلیم تنوع کم نظیری از حیات وحش را به ارمغان آورده که نبود هر کدام از آنها به راحتی چرخه حیات را در اشکالی مثل: کوچ سایر گونه ها، نابودی سایر گونه ها، بیماری، حتی پوشش گیاهی؛ تهدید خواهد کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تصریح کرد: محیط زیست در سطح استان با چالش ها و پروژه های بزرگی مانند خشکسالی متمادی در تالاب هامون، سواحل مرجانی در جنوب، تنوع زیستی خاص مثل گاندو، خرس سیاه، پلنگ، هوبره، پرندگان شکاری، حمل و خرید و فروش غیر مجاز گونه های غیر بومی، شکار و صید، آلاینده ها و صنایع، حوزه بسیار با اهمیت و بزرگ محیط زیست دریایی و.. را روی میز خدمت دارد و این تنها ذره ای از انبوه مسئولیتها و اهمیت محیط زیست است.
او افزود: محیط زیست در قالب برنامه های متنوع زیست محیطی و استفاده از تکنولوژی های متعدد، اجرای دهها عنوان برنامه آموزشی، برنامه های پایش مناطق، صنایع و.. را بر دوش می کشد و حتی یک لحظه فرصت ایستادن ندارد و با تمام سرعت می بایست با تمام تغییرات جهان پیرامونی از جمله توسعه صنایع، توسعه شبکه های ارتباطی و .. در تکاپو و به‌روز رسانی باشد.
پورمردان گفت: این اداره کل در طی دوره زمانی اندک، چندین طرح و پروژه از قبیل چندین پروژه لایروبی، حفر کانال، شناسایی کانونهای گرد و غبار و.. را فقط در شمال استان اجرا کرده است، حوزه محیط زیست دریایی با انبوهی از برنامه ها از قبیل: پایش سواحل لاک پشت های دریایی، برنامه حفاظت و مراقبت از مرجانها، گشت غواصی و.. را انجام داده است.
او ادامه داد: محیط زیست همانند یک مدرسه برای دستیابی گروه های هدف و اقشار مختلف مردم به منابع آموزشی محیط زیست، چندین برنامه متنوع آموزشی را در کنار سایر برنامه های نظارتی و مراقبتی خود انجام داده که می توان به راه اندازی کانال صوتیِ رادیو محیط زیست، ساخت اپلیکشن دسترسی سریع به سایت اداره کل، ساخت آلبوم های دیجتیال از مناطق و...، ساخت و راه اندازی موزه های سه بعدی حیات وحش، اجرای برنامه های آموزشی در سطح مدارس و ادارات استان و برنامه یک روز با محیط زیست در جوامع محلی و روستایی بخصوص روستاهای میزبان گاندو اشاره کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان کرد: در این هفته برنامه های محیط زیست با تجدید قوا و شدت خاصی روبرو هستند و این برنامه ها با افتتاح موارد یاد شده فوق، توان علمی و اجرایی محیط زیست را صد چندان افزایش می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار