تولید بیش از ۸۵۰ هزار ماسک از سوی هنرجویان کرمانی

تهران (پانا) - در بحران شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، هنرجویان کرمانی موفق به تولید بیش از۸۵۰ هزار ماسک شدند.

کد مطلب: ۱۰۷۴۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید بیش از ۸۵۰ هزار ماسک از سوی هنرجویان کرمانی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، تولید روزانه ماسک در هنرستان‌های کرمان افزون بر ۳۲هزار عدد است و هنرجویان کرمانی از دهم اسفند سال گذشته تاکنون موفق به تولید ۸۵۰هزار و ۸۸۷عدد ماسک شده‌اند.

۶۰۰هنرجو در ۴۷کارگاه هنرستان‌های استان کرمان برای دوخت ماسک و گان به کارگیری شده‌اند و افزون بر پنج هزار دستگاه چرخ خیاطی در هنرستان‌هایی که رشته خیاطی و طراحی دوخت دارند موجود است که با استفاده از این ظرفیت، کار دوخت ماسک و گان در هنرستان‌های کرمان آغاز و انجام شود.

همچنین ۳۹هنرستان در زمان پیک کار در استان کرمان فعال بوده‌اند که در هر شهرستان ۲تا 3 کارگاه تولید ماسک و گان ایجاد شده تا نیاز شهرستان‌ها به ماسک با هماهنگی مراکز بهداشت و درمان و تولیدات این کارگاه‌ها مرتفع شود.

۱۱۰تجهیز مورد نیاز هنرستان‌ها از سوی هنرجویان کرمانی تولید شد

برخی تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها که به دلیل تحریم‌ها امکان وارد کردن آنها وجود ندارد در هنرستان های کرمان با روش مهندسی معکوس و دانش بنیان تولید و به سایر هنرستان‌های داخل این استان ارسال می‌شود. بر این اساس، ۱۱۰مورد تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز هنرستانها از سوی هنرجویان کرمانی طراحی و تولید شده است.

اکنون ۱۱۵رشته فنی حرفه‌ای و کاردانش در استان کرمان فعال است که منجر به ایجاد سه هزار شغل در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی می‌شود و ۳۸۶هنرستان فنی‌حرفه‌ای وکاردانش کار تعلیم و مهارت آموزی ۴۳ هزار هنرجوی استان را بر عهده دارند.

همچنین ۸۰درصد دانش‌آموزان هنرستان‌های استان در سال تحصیلی گذشته وارد دانشگاه شدند و ۴۲درصد از جمعیت دانش‌آموزی کرمان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که این رقم در برنامه ششم توسعه ۵۰ درصدی عنوان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار