مهاجرانی خبر داد

اعلام آمادگی ایران برای برگزاری مجازی دروس تئوری المپیاد زیست‌شناسی

باید برای پساکرونا، بر حوزه‌های پژوهشی مانند برگزاری کارگاه‌ها و کارسوق‌ها و حوزه پرورشی توجه شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان از اعلام آمادگی کشور ایران برای برگزاری مجازی دروس تئوری المپیاد زیست‌شناسی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی ایران برای برگزاری مجازی دروس تئوری المپیاد زیست‌شناسی

فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که در شرایط کرونا محتوای آموزشی برای مدارس استعدادهای درخشان چطور تامین و به بچه‌ها تدریس می‌شود گفت: تدریس محتوای آموزشی در مدارس استعدادهای درخشان به طور جدی در حال دنبال شدن است علاوه بر این موضوع در هر مدرسه استعداد درخشان، سامانه esampad راه‌اندازی شده است که محتوای آموزشی از طریق آن از سوی دانش‌آموزان آپلود خواهد شد.

وی ادامه داد: قطب‌های هر کشور می‌‌توانند محتوای آموزشی مربوطه را در هر پایه مورد نظر از طریق این سامانه آپلود کنند تا برای دانش‌آموزان در دسترس باشد.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان درباره فعالیت شبکه شاد برای مدارس استعدادهای درخشان گفت: تمام بچه‌های استعداد درخشان به شبکه شاد متصل شدند، فعالیت این شبکه را خوب ارزیابی می‌کنم.

مهاجرانی درباره آموزش برای پساکرونا ادامه داد: بیشترین فعالیتی که در شرایط کرونا مسکوت مانده حوزه‌های پژوهشی مانند برگزاری کارگاه‌ها و کارسوق‌ها و حوزه پرورشی است اما محتوای آموزشی در بخش تئوری به خوبی پیش رفته است که باید برای بعد از اتمام کرونا بر روی این مباحث تمرکز کنیم.

وی درباره برگزاری المپیادها با توجه به شرایط کرونا گفت: المپیاد زیست‌شناسی در ژاپن به طور رسمی لغو شد اما در حال بررسی هستیم که بتوانیم دروس تئوری این المپیاد را به صورت مجازی برگزار کنیم همچنین کشور ایران برای برگزاری مجازی این موضوع اعلام آمادگی کرده است.

رئیس مرکز استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان ادامه داد: برگزاری المپیادهای علمی به اجازه ستاد مقابله با کرونا بستگی دارد اما ما برای برگزاری دروس تئوری المپیاد زیست‌شناسی به صورت مجازی آمادگی کامل را داریم این در حالی است که همه المپیادها از حدود نیمه تیر تا نیمه مرداد برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار