تقدیر استاندار از همراهی مردم سیستان و بلوچستان در طرح فاصله گذاری اجتماعی

زاهدان(پانا) - استاندار سیستان و بلوچستان گفت از مردم فهیم استان که از زمان آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی همراهی لازم را با مسئولین مربوطه داشتند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمودند، صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

کد مطلب: ۱۰۳۷۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر استاندار از همراهی مردم سیستان و بلوچستان در طرح فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی اظهار کرد: طرح فاصله گذاری اجتماعی بنا به تصمیم ستاد ملی کرونا تا زمانی که شرایط و وضعیت این بیماری تثبیت شود، ادامه خواهد داشت؛ بنابراین بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا این طرح تا نیمه اردیبهشت ماه تمدید می‌شود.
او ادامه داد: طبق فرهنگ و رسوم رایج در استان؛ مردم سیستان و بلوچستان به مسائلی مانند صله ارحام، دید و بازدیدها، مراسم عزاداری و شادی و سایر برنامه های قومی و قبیله‌ای اهمیت زیادی قائل هستند اما در این مدت برای حفظ سلامت دیگر شهروندان و جامعه این موارد را موقتاً کنار گذاشته‌اند و همراهی بسیار خوبی با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته‌اند.
استاندار با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ضمن رعایت توصیه های بهداشتی، به جای برپایی مجالس و سفره‌های افطاری، هزینه این نذورات و مراسم را به دست نیازمندان واقعی برسانند.
او همچنین از بازگشایی مشاغل دارای ریسک متوسط مانند؛ فروشگاه ها، پاساژ‌ها و بازارچه‌های مسقف از اول اردیبهشت ماه به شرط رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و افزود: چنانچه در این اماکن شغلی پرخطر وجود دارد مسلما آن واحد کسب همچنان تعطیل خواهد بود.
رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد: ورزشگاه‌ها، اجتماعات ملی و مذهبی، مراسم عزاداری و شادی، رستوران ها و سایر مشاغل پر ریسک همچنان تعطیل خواهد بود و پاساژها نیز فقط تا ساعت ۱۸ هر روز مجاز به فعالیت هستند و بعد از این ساعت باید تعطیل شوند.
استاندار در پایان از همکاری و همراهی علما و روحانیون تشیع و تسنن استان با طرح فاصله گذاری اجتماعی، گروه های جهادی و خیرین که در بحث تولید ماسک، مواد ضدعفونی و ضدعفونی اماکن همکاری دارند و همچنین از مجموعه کادر بهداشت و درمان استان که به عنوان خط مقدم جبهه مقابله با بیماری کرونا فعالیت می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار