زنگ خطر هجوم موج جدید ملخ صحرایی مهاجر به جنوب سیستان و بلوچستان به صدا درآمد

زاهدان ( پانا) _ ‍ رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در نشست ستاد گیاهپزشکی استان با اشاره به اعلام سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از روز یکشنبه ۳۱ فروردین جمعیت های زیادی ملخ صحرایی مهاجر از سمت کشورهای عربی به جنوب کشور از جمله استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان وارد می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۳۷۳۱۹
لینک کوتاه کپی شد
زنگ خطر هجوم موج جدید ملخ صحرایی مهاجر به جنوب سیستان و بلوچستان به صدا درآمد

غلام حیدر زورقی به همه مدیران وکارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستانهای جنوبی تأکید کرد: ضمن رصد این آفت بین المللی خطرناک آمادگی کامل برای انجام مبارزه فوری قبل تخمریزی ملخ را داشته باشند.

او از مدیران جهادکشاورزی شهرستانها خواست مراتب این هشدار را به همه مراکز جهادکشاورزی وبهره برداران بخش کشاورزی مناطق اعلام ودر اسرع وقت جلسه ستاد بحران با ریاست فرماندار شهرستان را تشکیل تا با بهره‌گیری از کلیه امکانات وکمک دستگاه های اجرایی نسبت به رصد و مبارزه با این آفت خطرناک اقدام نمایند.

زورقی تصریح کرد: در بین شش استان‌ درگیر مبارزه با ملخ صحرایی در کشور، تاکنون سیستان و بلوچستان با۳۹ هزار و۹۳۱هکتار مبارزه (۳۶درصد کل مبارزه )رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
او اذعان داشت: از کل سطح مبارزه انجام شده از آبانماه سال گذشته تاکنون ۴۱ درصد علیه پوره ملخ و ۵۹درصد علیه ملخ صحرایی بالدار به انجام رسیده است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در این نشست به مبارزه با آفت زنگ گندم درشهرستان های حوزه سیستان پرداخت و گفت: تداوم بارندگی‌ها وافزایش رطوبت باعث گسترش این بیماری شده وکار مبارزه را سخت تر کرده است.
زورقی افزود: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون ۱۰هزار و ۳۹۲هکتار از مزارع گندم وجو در شمال استان علیه زنگ زرد غلات توسط ۴۶دستگاه سمپاش دولتی و ۱۷۸دستگاه بخش خصوصی با مشارکت فعال کشاورزان سمپاشی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار