سرپرست معاونت اقتصادی استانداری: سیستان و بلوچستان در تامین اقلام ماه رمضان مشکلی ندارد

زاهدان (پانا) - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت کالاهای مورد نیاز ماه مبارک رمضان در این استان تامین شده و در این زمینه هیچ کمبود و مشکلی نداریم.

کد مطلب: ۱۰۳۶۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری: سیستان و بلوچستان در تامین اقلام ماه رمضان مشکلی ندارد

ماندانا زنگنه روز چهارشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این کالاها در چهار گروه کالایی گوشت (قرمز- مرغ)، شکر، روغن و برنج مازاد بر مصرف استان ذخیره شده و به‌زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: همچون گذشته در اجرای هماهنگ سیاست‌های دولت در ساماندهی و ایجاد آرامش و ثبات در بازار به خصوص ایام ماه مبارک رمضان گام برمی‌داریم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان از توزیع ۹۰۰ تن میوه شب عید در استان خبر داد و گفت: همزمان با نوروز امسال ۳۰۰ تن سیب و ۳۵۰ تن پرتقال برای تامین نیاز شب عید مردم استان ذخیره سازی شد که با توجه به استقبال مطلوب هم استانی‌های گرامی همه این میوه‌ها تا نهم فروردین به فروش رسید.

او افزود: با توجه به درخواست مردم سیستان و بلوچستان افزون‌ بر ۲۰۰ تن میوه شب عید از سایر استان‌های کشور وارد و به فروش رسید.

زنگنه تصریح کرد: سیستان و بلوچستان نخستین استان کشور بود که میوه شب عید را در کمترین زمان ممکن و بدون ضرر و زیان به فروش رساند و از این حیث مورد قدردانی وزارت کشور قرار گرفت.

او از اتخاذ تصمیمات لازم برای رفع مشکل خرماکاران سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: هم‌اینک ۱۷هزار تن خرما در سردخانه‌های استان ذخیره شده که به دلیل شیوع کرونا بازار صادراتی این محصولات دچار مشکل شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ابراز کرد: برای جلوگیری از ضرر و زیان خرماکاران این استان با توجه به نزدیکی فصل برداشت خرما در تابستان سال جاری و همچنین همزمانی ماه مبارک رمضان مقرر شد خرمای ذخیره شده به صورت تنظیم بازار عرضه شود.

او با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از استان‌های اصلی تامین کننده کشور در زمینه خرماست گفت: در سال‌های گذشته بخش قابل توجهی از خرمای تولیدی این استان به دلیل کیفیت بالا و بازار پسندی مطلوب به خارج از کشور صادر می‌شد اما با توجه به مشکل پیش آمده تدابیر لازم برای جلوگیری از ضرر کشاورزان و تجار اتخاذ خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار