معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد:

انعقاد ۵ قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیمه اول سال ۹۹ در بندر چابهار

زاهدان (پانا) - معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از انعقاد ۷ قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۸ و انعقاد ۵ قرارداد در دست اقدام در نیمه نخست امسال خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد ۵ قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی در نیمه اول سال ۹۹ در بندر چابهار

به گزارش روابط عمومی اداره کل دریانوردی سیستان و بلوچستان، حسین شهدادی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه برنامه ریزی جذب بار و کالا از طریق بندر چابهار و استقبال صاحبان عمده بار و کالای کشور و همچنین اختصاص تخفیفات و مشوق هایی ویژه برای بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: شاهد رشد ۲۰ درصدی جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال ۹۸، طی ۷ فقره قرارداد بودیم.

او ادامه داد: این قراردادها به ارزش بیش از ۴۰۸ میلیارد تومان و در زمینه احداث مخازن نفتی، گازی (LPG)، قیر، احداث انبارهای چند منظوره نگهداری کالا و ایجاد سایت شستشو و ضدعفونی کامیون ها است.

شهدادی با توضیح اینکه طرح های پنج قرارداد سرمایه گذاری دیگر در دست بررسی نهایی قرار دارد گفت: پیش بینی می‌شود این قراردادها در نیمه اول سال جدید منجر به انعقاد شوند.

او ارزش تقریبی قراردادها را ۲,۵۰۰ میلیارد ریال و در زمینه احداث مخازن فرآورده های نفتی و انبارهای چند منظوره نگهداری کالا اعلام کرد.

شهدادی با اشاره به صادرات محصولات یخچالی خرما، کیوی، سیب درختی و صادرات مواد معدنی از بندر چابهار و ارائه تخفیفات و مشوق های ویژه بندر چابهار در سال گذشته خاطرنشان کرد: تمرکز بر توسعه ترانزیت و افزایش بار ترانزیتی و صادرات از اهداف و برنامه های امسال این بندر است، که در این راستا می توان با توجه به ظرفیت های بندر چابهار، استمرار بازاریابی و همکاری سایر ارگان های مرتبط مسیر بار ترانزیتی کشور افغانستان را به بندر چابهار تغییر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار