برنامه توانير براي مديريت 6000 مگاواتي بار مصرف در تابستان 97

تهران (پانا) - با اجراي برنامه هاي متنوع از جمله انعقاد بيش از 17 هزار قرارداد با مشترکين ديماندي صنعتي و کشاورزي بيش از 4000 مگاوات از ميزان مصرف را کاهش می دهد.

کد مطلب: ۶۹۱۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش وزارت نیرو معاون توزيع توانير گفت: برنامه داريم تا در کلانشهر تهران بيش از 5 ميليون لامپ پر مصرف را با لامپ هاي LED تعويض کنيم که اين امر مي تواند در مديريت بار مصرف پايتخت بسيار موثر باشد.
محمودرضا حقي فام گفت: برنامه داريم تا در کلانشهر تهران بيش از 5 ميليون لامپ پر مصرف را با لامپ هاي LED تعويض کنيم که اين امر مي تواند در مديريت بار مصرف پايتخت بسيار موثر باشد.
وی در مورد اقدامات انجام شده براي مديريت مصرف و تقاضا براي تابستان سال آتي اظهار داشت: برنامه هاي بسيار خوبي در حال تدوين است، خوشبختانه وزير نيرو نيز تأکيد فراواني بر روي اين قضيه دارند که اميدواريم بتوانيم با جذب اعتبارات بيشتر در اين زمينه همانند سال گذشته شاهد کاهش بار قابل توجهي باشيم.
وي افزود: در سال گذشته توانستيم با اجراي برنامه هاي متنوع از جمله انعقاد بيش از 17 هزار قرارداد با مشترکين ديماندي صنعتي و کشاورزي بيش از 4000 مگاوات از ميزان مصرف را کاهش دهيم.
حقی‌فام تصريح کرد: چنانچه اين ميزان مديريت نمي شد بار مصرف تابستان به مرز 60 هزار مگاوات نزديک مي شد که در اين صورت شبکه برق کشور را با مشکلي اساسي مواجه مي کرد.
معاون توزيع توانير گفت: پيش بيني مي شود در تابستان 97 نيز با رشد بيش از 5 درصدي مصرف برق مواجه باشيم که در اين صورت مي بايست با تدوين برنامه هاي منظم و دقيق ميزان کاهش بار را تا 6000 مگاوات کاهش داد يعني 2000 مگاوات بيشتر از تابستان سال 96، که اين امر بدون همکاري مردم عزيز امکانپذير نخواهد بود.
حقی‌فام با اشاره به برنامه هاي جديد وزارت نيرو براي مديريت مصرف در تابستان سال 97 نسبت به سال گذشته، اظهار داشت: امسال بنا داريم تا از طريق راه اندازي سيستم IOT با همکاري مخابرات کشور، بار سرمايشي و گرمايشي ادارات و سازمان هاي دولتي را مديريت و کاهش دهيم.
وي ادامه داد: همچنين بنا داريم تا دو مصوبه دولت را به شدت در سال آتي پيگيري کنيم. يکي از اين مصوبه هاي بر تأمين 20 درصدي برق ادارات و سازمان هاي دولتي از انرژي هاي نو و CHPهاست و دوم نيز مصوبه دولت مبني بر کاهش 10 درصدي مصرف برق توسط همين ادارات و سازمان هاي دولتي است که اجراي اين دو مي تواند در مديريت مصرف برق در تابستان 97 بسيار راهگشار باشد.
حقي فام خاطرنشان کرد: همچنين برنامه داريم تا در کلانشهر تهران بيش از 5 ميليون لامپ پر مصرف را با لامپ هاي LED تعويض کنيم که اين امر مي تواند در مديريت بار مصرف پايتخت بسيار موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار