مدیرعامل خبرگزای پانا:

پویش «نوراوی مهر» فرصتی برای شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان در تولید محتوا است

بهارستان دو (پانا) - مدیرعامل خبرگزاری پانا با تأکید بر توانمندی‌های دانش‌آموزان در عرصه روایتگری و تولید محتوا از آغاز پویش «نوراوی مهر» خبر داد؛ پویشی که مأموریت اصلی آن شکستن کلیشه «غیرحرفه‌ای بودن محتوای دانش‌آموزی» و فراهم کردن بستری برای بروز خلاقیت‌های نو و الهام‌بخش نسل جوان است.

کد مطلب: ۱۶۰۹۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پویش «نوراوی مهر» فرصتی برای شکوفایی خلاقیت دانش‌آموزان در تولید محتوا است

محمد عکاف، مدیرعامل خبرگزاری پانا در گفت‌وگو با خبرنگار پانا به تشریح اهداف کلیدی این خبرگزاری در حوزه تولید محتوای دانش‌آموزی پرداخت و با اشاره به تصور رایج و گاه نادرست مبنی بر «غیرحرفه‌ای» بودن محتوای تولیدی دانش‌آموزان عنوان کرد: «یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های پانا، شکستن این کلیشه و اثبات توانمندی‌های بالای دانش‌آموزان در خلق محتوای ارزشمند و تأثیرگذار است.»

 عکاف خاطرنشان کرد: «دانش‌آموزان با بهره‌گیری از خلاقیت ذاتی و یادگیری اصول و تکنیک‌های صحیح استفاده از ابزارهای موجود، قادرند آثاری خلق کنند که نه‌تنها از نظر کیفی قابل قبول، بلکه در مواردی الهام‌بخش و پیشرو نیز باشند. این خبرگزاری قصد دارد با فراهم آوردن بستری مناسب، استعدادهای جوان را در زمینه تولید محتوا شکوفا سازد و به آن‌ها نشان دهد که دنیای تولید محتوا، دنیایی هیجان‌انگیز و سرشار از فرصت برای بیان ایده‌ها و دیدگاه‌های نو است.» 

وی در همین راستا از برگزاری پویش «نوراوی مهر» به عنوان یکی از برنامه‌های عملیاتی پانا برای تحقق این اهداف خبر داد و نکته کلیدی این پویش را نه صرفاً در در اختیار داشتن ابزارهای پیشرفته و حرفه‌ای، بلکه در خلاقیت و شناخت و به‌کارگیری هوشمندانه ابزارهای موجود دانست.

عکاف افزود: «به عبارت دیگر، پانا به دنبال این است که دانش‌آموزان یاد بگیرند چگونه با همین امکاناتی که دارند، بهترین روایت‌ها را خلق کنند. این پویش، فرصتی مغتنم برای دانش‌آموزان است تا توانایی‌های خود را در زمینه روایتگری، مستند سازی، و انتقال مفاهیم به شیوه‌ای خلاقانه محک بزنند.»

مدیرعامل خبرگزاری پانا گفت: «پس از پایان مهلت ارسال آثار، یک هیئت داوری متخصص و متشکل از دانش‌آموزان مستعد و فعالان حوزه رسانه، آثار ارسالی را با دقت مورد ارزیابی قرار خواهند داد و بهترین‌ها شناسایی، تقدیر و جوایز ارزنده‌ای به برگزیدگان اهدا خواهد شد تا انگیزه‌ای مضاعف برای ادامه این مسیر در آن‌ها ایجاد شود.» 

عکاف اظهار کرد: « «نوراوی مهر» تنها آغاز راه است و این پویش‌ها به صورت مستمر ادامه خواهند یافت. موضوعات متنوعی برای پویش‌های آتی در نظر گرفته شده تا دانش‌آموزان در حوزه‌های مختلف از تاریخ و فرهنگ گرفته تا مسائل اجتماعی و علمی، فرصت یادگیری، تمرین و ارتقای مهارت‌های بنیادین روایتگری را کسب کنند.» 

وی  در خصوص فرآیند داوری آثار، شفافیت و مشارکت‌محور بودن آن را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: «هیئت داوران متشکل از دانش‌آموزان برجسته و فعال در حوزه تولید محتوا در کنار اعضای باتجربه خبرگزاری پانا، وظیفه ارزیابی آثار را بر عهده خواهند داشت. این رویکرد نه‌تنها به آثار از دیدگاه همسالان نیز نگاهی تازه می‌بخشد، بلکه به داوران جوان نیز تجربه ارزشمندی در امر نقد و تحلیل هنری و رسانه‌ای می‌دهد. همچنین در راستای تشویق و قدردانی از تلاش تمام شرکت‌کنندگان به تمامی دانش‌آموزانی که در این پویش‌ها حضور فعال داشته و اثر خود را ارسال می‌کنند، گواهینامه مشارکت اهدا خواهد شد. این گواهینامه‌ها، سندی معتبر از تلاش و علاقه آن‌ها به حوزه تولید محتوا و روایتگری خواهد بود.»

خبرنگار : دانش آموز فاطمه امامیاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار