معاون برنامهریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:
برنامه «مدرسان مدرسه تراز» آغاز شد
شهریار(پانا)- معاون برنامهریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از آغاز برنامه «مدرسان مدرسه تراز» خبر داد.

دوره آموزشی الگوی مدرسه تراز با هدف تبیین و اجراییسازی راهبردهای سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، ویژه مدیران مدارس استعدادهای درخشان به میزبانی اداره کل آموزشوپرورش شهرستانهای استان تهران برگزار شد.
این نشست تخصصی با حضور فرهاد فتحینژاد، معاون برنامهریزی و مدیریت مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، جمعی از مدیران ارشد، کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت و مدیران مدارس سمپاد استان تهران برگزار شد.
فتحینژاد با اشاره به سابقه تدوین سند تحول بنیادین از سال ۱۳۹۰ تاکنون گفت: تمام راهبردهای کلان و میانمدت آموزشوپرورش در نهایت به تحقق مدرسهای پویا، اثربخش، انگیزهبخش و پرحیات منتهی میشود؛ مدرسهای که دانشآموز در آن بهعنوان یک فرد اثرگذار برای آینده جامعه تربیت خواهد شد.
وی با اشاره به تجربیات طرح تعالی مدیریت مدرسه، آن را الگویی کاربردی برای ارزیابی عملکرد مدارس دانست و افزود: در بسیاری از مناطق، تدوین برنامهها تنها به تولید اسناد و قرار گرفتن روی میز مدیران محدود ماند؛ اما مدارس سمپاد بهواسطه حضور مدیرانی متعهد، خوشفکر و هدفمند توانستند گامهای مؤثری در مسیر اجراییسازی این برنامهها بردارند.
فتحینژاد در ادامه با تأکید بر ظرفیتهای برجسته مدارس استعدادهای درخشان در تحقق الگوی مدرسه تراز اظهار کرد: ورودیهای کیفی، فرآیندهای درونی منسجم و خروجیهای قابل اندازهگیری موجب شده است مدارس سمپاد بتوانند الگویی موفق از اجرای اهداف سند تحول بنیادین در سطح ملی ارائه دهند.
وی همچنین از آغاز رسمی برنامه «مدرسان مدرسه تراز» خبر داد و گفت: مدیرانی که در مسیر تحقق الگوی مدرسه تراز عملکرد موفقی داشته باشند، گواهی مدرس دریافت میکنند و میتوانند تجارب خود را در سطح ملی به دیگر مدیران مدارس منتقل کنند.
در پایان این رویداد، از طرح تدوین دفتر «تجربه ملی مدیران مدارس سمپاد» رونمایی شد؛ مجموعهای از تجارب موفق مدیریتی در مدارس استعدادهای درخشان که قرار است در قالب کتاب منتشر و در اختیار مدیران سراسر کشور قرار گیرد.
ارسال دیدگاه