وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌و‌گو با پانا:

اشتغال باید به‌سمت بخش‌های تعاونی و خصوصی هدایت شود

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت دولت برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف برنامه دارد اما اساساً بخش اعظمی از اشتغال باید به سوی بخش‌های تعاونی و خصوصی برود.

کد مطلب: ۱۳۲۸۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال باید به‌سمت بخش‌های تعاونی و خصوصی هدایت شود

ایجاد اشتغال یکی از وعده‌های انتخاباتی دولت سیزدهم بود که امروز به عنوان یکی از اهداف اصلی تیم اقتصادی دولت مطرح است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مأموریت‌هایی همچون سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، راهبری، پایش و نظارت به منظور تنظیم روابط کار مبتنی بر رعایت اصل سه جانبه‌گرایی و حفظ و صیانت از نیروی کار دارد.

علاوه‌ بر آن توسعه و توانمندسازی تعاونی‌ها، ایجاد تعادل در بازار کار و حمایت از پایدار‌سازی مشاغل و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه‌های بیمه‌ای، حمایتی و توانمند‌سازی با رعایت اصول جامعیت، کفایت و فراگیری مبتنی بر قانون بیمه‌گری نیز از جمله دیگر مأموریت‌های این وزارتخانه محسوب می‌شود.

یکی از بخش‌هایی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آن فعالیت می‌کند و وظیفه ایجاد تعادل در آن را دارد بازار کار است. در واقع این وزارتخانه مکلف است در بازار عرضه و تقاضای اشتغال و نیروی کار تعادل ایجاد کند. بنابراین به منظور ایجاد چنین تعادلی موظف به ایجاد مشاغلی همسو با نیاز جامعه و کارجویان است.

باید نخ تسبیح ایجاد اشتغال باشیم

سیدصولت مرتضوی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص برنامه خود برای ایجاد اشتغال، اظهار کرد: «یکی از رسالت‌های ما به عنوان وزارت کار، ایجاد اشتغال است و به تعبیر آقای رئیس جمهور، ما باید نخ تسبیح ایجاد اشتغال باشیم.»

وی افزود: «دولت برای ایجاد اشتغال، در حوزه‌های مختلف برنامه دارد اما اساساً بخش اعظمی از اشتغال باید به سوی بخش‌های تعاونی و خصوصی برود که منابع لازم هم در تبصره ۱۶ و هم در تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۱ و ان‌شاالله در سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی خواهد شد تا بتوانیم بخشی از مشکل بیکاری کشور را حل کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار