مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت:

انتخاب شیوه دریافت یارانه اختیاری است

میزان حداقل حقوق کارگران در جلسه آتی شورای کار بررسی خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت انتخاب شیوه دریافت یارانه اختیاری است یعنی افراد می‌توانند انتخاب کنند که یارانه را به صورت نقدی یا کالایی دریافت کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۴۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب شیوه دریافت یارانه اختیاری است

سیدصولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: خوشبختانه در ماهی که گذشت خدمات ویژه‌ای به بازنشستگان عزیزمان چه بازنشستگان تامین اجتماعی و چه بازنشستگان کشوری ارائه شد. خدمت اول انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی همه بازنشستگان با افزایش ۸۰ درصد شرح خدمات و ۱۲۰ درصد منابع ریالی است که هدیه دولت آیت‌الله رئیسی به بازنشستگان عزیز بود و خدمت دوم واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه یک ماه معوق افزایش سایر سطوح از دیگر اقداماتی بود که خوشبختانه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی نسبت به ایفای وظایف خود در راستای اشتغال جلوتر از زمان هستند و فرصت‌های شغلی پیش‌بینی شده که در دستور کارشان بود را انجام دادند.

جاماندگان یارانه در سامانه سازمان هدفمندی ثبت‌نام کنند

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درخصوص خانوارهایی که یارانه دریافت نمی‌کنند اظهار داشت: کسانی که تحت هر شرایطی یارانه خود را دریافت نکردند یا استحقاق دریافت یارانه را دارند و یا به دلایل مختلف در آن بازه زمانی ثبت نام نکرده بودند، می‌توانند به سامانه سازمان هدقمندی یارانه‌ها مراجعه و ثبت نام کنند تا اطلاعات آنها در اختیار معاونت رفاه وزارتخانه قرار گیرد. در ادامه آزمون وسع به عمل می‌آید و در نهایت نتیجه به متقاضی و سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ خواهد شد.

مرتضوی درباره روند تعیین حداقل حقوق کارگران برای سال آینده، بیان کرد: درخصوص روند کار و تعیین حداقل حقوق و دستمزد کارگران بنا است ان‌شاءالله در جلسه آتی شورای کار نسبت به انتخاب کمیسیون تخصصی برای بررسی شرایط و موازین قانونی اتخاذ تصمیم شود و اطلاعات کافی در ادامه کار به استحضار خواهد رسید.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون تداوم نقدی و اجرای بن کارت الکترونیک نیز گفت: متاسفانه در گذشته به لحاظ اینکه پیش‌بینی‌های لازم صورت نگرفته بود، سامانه کالابرگ الکترونیکی طراحی نشده بود. پس از اینکه قانون ابلاغ شد حسب دستورات صادره وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت سامانه‌ای را طراحی کرد و در چند شهرستان به صورت آزمایشی اجرایی کردند و پاسخ خوبی گرفتند و امروز در گستره استان هرمزگان این آمادگی وجود دارد که در آینده نزدیک اجرایی شود. انتخاب شیوه دریافت یارانه اختیاری است یعنی می‌توانند انتخاب کنند که یارانه نقدی دریافت کنند یا چند روز قبل از زمان واریز یارانه نقدی بتوانند مواد پروتئینی که طراحی شده است را از فروشگاه های سطح استان خریداری کنند.

وی اضافه کرد: تقریبا حدود ۱۱ قلم کالا پیش‌بینی شده که انتخاب این کالاها هم اختیاری است. یعنی به طور مثال اگر یک فرد می‌خواهد در یک ماه با تمام یارانه‌اش برنج یا کالاهای پروتئینی یا روغن خریداری کند، این موضوع کاملا اختیاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار