مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران:

تربیت از آموزش جدا نیست و همه ما معلمان تربیتی هستیم

تهران (پانا) – مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ تهران در شورای معاونان پرورشی منطقه، سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش‌وپرورش دانست و بر این موضوع تأکید کرد که تربیت از آموزش جدا نیست و همه ما معلمان تربیتی هستیم.

کد مطلب: ۱۵۷۲۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت از آموزش جدا نیست و همه ما معلمان تربیتی هستیم

در نشستی صمیمانه در حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی، با حضور حسین سنجری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۵ شهر تهران، جواد شعبانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، و جمعی از مسئولان و کارشناسان این حوزه، بر اهمیت انسجام سازمانی، تربیت متوازن و نقش بی‌بدیل سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت کشور تأکید شد.

این جلسه با هدف بررسی عملکرد مجموعه در حوزه‌های آموزشی، پرورشی، ورزشی، قرآنی، مقابله  و پیشگیری با آسیب‌های اجتماعی، فعالیت های اردویی، سازمان دانش آموزی، خبرگزاری پانا، فعالیت‌های دارالقرآن، کانون‌ها، سالن‌های ورزشی و بهداشت و سلامت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش منطقه با قدردانی از تلاش همکاران گفت: گزارش‌های ارائه‌شده نشان می‌دهد که مجموعه در بسیاری از شاخص‌ها موفق به کسب رتبه‌های برتر شده است؛ این موفقیت‌ها حاصل تلاش، همدلی و خلوص نیت اعضای پرتلاش مجموعه است.

حسین سنجری، سند تحول بنیادین را به‌عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش معرفی کرد و افزود: این سند حاصل اندیشه و کار علمی متخصصان حوزه تعلیم و تربیت بوده و همواره مورد تأکید و حمایت رهبر معظم انقلاب قرار داشته است؛ سندی که هدف نهایی آن، تربیت دانش‌آموزانی در تراز نظام اسلامی با هویت ملی و دینی متعالی است.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حوزه تربیت، تصریح کرد: تربیت، بستر شکل‌گیری آموزش است و از فرآیند یاددهی-یادگیری جدا نیست. معلمان جمهوری اسلامی صرفاً ناقل مفاهیم علمی نیستند، بلکه وظیفه اصلی آنان تربیت انسان‌هایی مسئول، متعهد و اخلاق‌مدار است.

او با انتقاد از جداسازی نادرست میان وظایف آموزشی و تربیتی تأکید کرد: هیچ معلمی مجاز نیست نسبت به مقوله تربیت بی‌تفاوت باشد. ما همگی معلمان تربیتی هستیم و باید با رفتار، گفتار و عملکرد خود، الگوی مناسبی برای دانش‌آموزان باشیم.

در بخش دیگری از این نشست، مسئله آسیب‌های اجتماعی مطرح شد. سنجری با تشبیه آسیب‌های اجتماعی به سکته برای بدن انسان، بر لزوم اقدام فوری در این زمینه تأکید کرد و گفت: تقویت نظام مراقبت اجتماعی و اجرای دقیق طرح نماد، ضرورتی انکارناپذیر است. پیشگیری و مداخله به‌موقع، یک وظیفه انسانی و حرفه‌ای برای همه ماست، به‌ویژه در قبال دانش‌آموزانی که با بحران‌های خانوادگی مواجه هستند و نیازمند حمایت جدی‌اند.

در ادامه، جواد شعبانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی نیز اظهار داشت: تربیت همه‌جانبه دانش‌آموزان، نیازمند هم‌افزایی و همکاری تمامی عوامل مدرسه است. این رویکرد باید به‌عنوان یک اصل بنیادین در تمام برنامه‌های تربیتی مورد توجه قرار گیرد.

این جلسه با تبادل نظر، هم‌اندیشی و ارائه پیشنهادهای تخصصی به‌منظور ارتقای هرچه بیشتر فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی، در فضایی سازنده و همدلانه به پایان رسید.

خبرنگار : سمیه خانی عکاس : سمیه خانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار