اولین پایگاه تخصصی «صحیفه سجادیه» در قم آغاز به‌کار کرد

قم (پانا) - اولین پایگاه تخصصی صحیفه سجادیه در آموزش و پرورش کشور، امروز طی مراسمی در دارالقرآن بشری ناحیه ۳ آموزش و پرورش قم آغاز به‌کار کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
اولین پایگاه تخصصی «صحیفه سجادیه» در قم آغاز به‌کار کرد

اولین پایگاه تخصصی صحیفه سجادیه امروز طی مراسمی در دارالقرآن بشری ناحیه ۳ آموزش و پرورش قم آغاز به‌کار کرد.

در ابتدای این مراسم، سید حسین رضوی حائری مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم در سخنانی با اشاره به اهمیت گسترش فرهنگ معنویت در بین دانش آموزان اظهار داشت: با توجه به جنگ ترم دشمنان در فضای مجازی و حقیقی، هر روز که می گذرد اهمیت توجه به فرهنگ معنویت و ارزش های معنوی در بین دانش آموزان و نسل نوجوان و جوان آشکارتر می‌شود.

وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه میراث ارزشمندی است که می‌تواند در کنار معارف عمیق و گران‌بهای قرآن و نهج البلاغه نجات بخش و سعادت بخش هر انسانی باشد، تاکید کرد: از این رو حضور و نقش آفرینی روحانیون طرح امین در بیش از 950 واحد آموزشی بر پایه آموزه های صحیفه سجادیه، می تواند تحول ساز باشد و اتفاقات شگرفی را در بحث تربیت رقم بزند.  

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی وافی، رییس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با اشاره به ایام پایانی ماه شعبان و فراسیدن ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: در مناسب ترین موقعیت از نظر زمان و مکان و به بهانه بهترین موضوع یعنی صحیفه سجادیه، دور هم جمع شده ایم تا اهمیت ترویج این سرمایه گرانبهای معنوی را بازخوانی کنیم.

وی با بیان فرازهایی از یکی از دعاهای صحیفه سجادیه، عنوان کرد: باید تلاش کرد ضمن محبت بسیار و ایجاد شوق و انگیزه، فضای دینی و پرورشی را در مدارس تقویت نمود.

وافی افزود: اگر برآیند تربیت دینی این باشد که چشم نوجوانان به زشتی گناه باز باشد، آنگاه جامعه آنها را پس نخواهد زد و خلاف جریان مصلحت، حرکت نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه گروه خاطئین با گروه عاصین، متفاوت هستند، گفت: گروه خاطئین مخاطب اصلی جهاد تبیین هستند و نباید در زمینه تربیت آنها کوتاهی و قصور کرد.

رئیس بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه با اشاره به این نکته که صحیفه، به لحاظ محتوایی بسیار غنی است، عنوان کرد: ما در زمینه محتوا کم نداریم و پایگاه تخصصی صحیفه سجادیه باید تلاش کند فرم ها و قالب های متنوع و جذابی را برای معرفی آن محتواها طراحی کند.

وی خاطرنشان کرد: از موقع امضای تفاهمنامه صحیفه سجادیه در آموزش و پرورش قم گام های سریع و بلندی برداشته شده و تاکنون سه بند آن شامل برگزاری جلسات آموزشی، راه اندازی پایگاه تخصصی و افتتاح کتابخانه تخصصی اجرا شده است و امیدواریم سال آینده اتفاقات خوبی را در زمینه ترویج صحیفه رقم بزنیم.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به هجمه های دشمنان در فضای مجازی گفت: دشمن نتوانست از فضای حقیقی لطمه ای به جوانان ما بزند و به دنبال آسیب زدن از طریق فضای مجازی است.

وی اظهار امیدواری کرد: ان شاءالله با راه اندازی پایگاه تخصصی صحیفه سجادیه در دارالقرآن بشری ناحیه 3، رایحه خوشی از این مرکز به کل استان منتقل شود.

عباسعلی اصحابی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی ناحیه 3 آموزش و پرورش نیز گفت: خدا را شاکریم که بعد از راه‌اندازی مدرسه تخصصی حفظ قرآن کریم که سال اول خود را با موفقیت می‌گذراند، توفیق یافتیم شاهد افتتاح پایگاه تخصصی صحیفه سجادیه نیز باشیم.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، قرار است با همکاری بنیاد بین‌المللی صحیفه سجادیه و دارالقرآن بشری، علاوه بر تولید محتوا بر بستر مفاهیم ارزشمند صحیفه در قالب‌هایی همچون کلیپ، عکس‌نوشته، ‌موشن‌گرافی و... کلاس‌هایی متناسب با 3 گروه دانش‌آموزان، معلمان و اولیا در سطح ناحیه و استان در این پایگاه برگزار شود.

این مراسم با جمع‌خوانی گروه دختران بنات الکریمه، دارنده رتبه سوم مسابقات کشوری و دانش‌آموزان مقطع متوسطه دارالقرآن آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) آموزش و پرورش استان قم همراه بود.

در مراسم فوق، برخی مدیران دارالقرآن‌های آموزش و پرورش و دست اندرکاران پرورشی و تربیتی ادارات آموزش و پرورش و مدارس قم حضور داشتند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار