مدیرعامل صنایع نساجی ایران خبر داد؛

اشتغال‌آفرینی هلال احمر برای زنان سرپرست خانوار

در عرصه اقتصادی و امدادی به کمک زنان سرپرست خانوار، زندانیان و معتادان بهبودیافته رفته‌ایم

تهران (پانا) - مدیرعامل صنایع نساجی ایران گفت از زنان سرپرست خانوار، زندانیان و معتادان بهبودیافته در راستای افزایش ظرفیت تولید بهره برده می‌شود تا هم نیازهای اقتصادی رفع و نیازهای امدادی‌شان فراهم شود.

کد مطلب: ۱۴۷۱۰۹۲
لینک کوتاه کپی شد
اشتغال‌آفرینی هلال احمر برای زنان سرپرست خانوار

امیرالدین روح‌نواز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که همراه با بازدید خبرنگاران از صنایع نساجی هلال ایران بود، گفت: این مجموعه در وهله اول شرکت تولید کننده اقلام استراتژیک هلال احمر مانند چادرهای امدادی، پتو و کوله پشتی، لباس امدادی و همچنین پوشاک متناسب با مواقع بحران است.

وی در ادامه با بیان اینکه کارخانه نساجی هلال ایران هم نیاز داخلی را تولید می‌کند و هم در عرصه صادرات نیز فعالیت دارد، اظهار کرد: این موضوع به ثمر نمی‌نشست مگر با همت کارگران و فعالیت‌های توسعه‌ای که در این مجموعه به وقوع پیوسته است.

مدیرعامل صنایع نساجی هلال ایران ادامه داد: برای مثال در سیل پاکستان و یا زلزله ترکیه شاهد استفاده از محصولات ایرانی بودیم، همچنین این اقلام به کشور چین نیز ارسال شده است.

روح‌نواز در ادامه با اشاره به اینکه صنایع نساجی هلال ایران در راستای استفاده از ظرفیت‌های مختلف اقدام به استخدام بانوان سرپرست خانوار مبادرت ورزیده، عنوان کرد: همچنین از زندانیان و معتادان بهبود یافته نیز در راستای افزایش ظرفیت تولید بهره می‌بریم، زیرا هلال احمر نهادی عمومی و غیر دولتی است که توسط آحاد جامعه شناخته شده می‌شود که می‌تواند در عرصه اقتصادی به کمک این افراد برود و هم نیازهای امدادی‌شان را نیز فراهم کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه صنایع نساجی هلال ایران دارای سه سایت فعال است، افزود: یکی از اصلی‌ترین تولیدات، چادرهای سبک است که در ابعاد مختلف( نهایتا ۱۲ هزارمتر) برای درمان و اسکان اضطراری تولید می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ایران در زمینه تولیدات چادرهای امدادی در سال ۲۰۱۹ دارای رتبه ۵۷ در سطح بوده است، گفت: مفتخریم اعلام کنیم که در سال ۲۰۲۲ این رتبه به عدد ۱۹ رسید.

خبرنگار : امجد عبدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار