پیام تبریک کارشناس مسئول اردوها و فضاهای پرورشی قم

کانون‌های فرهنگی تربیتی منشاء خیرات و برکات برای دانش‌آموزان است

قم (پانا) - کارشناس مسئول اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پیام تبریکی به مناسبت سالروز تشکیل کانون های فرهنگی تربیتی گفت این کانون‌ها محلی برای معرفی هنر ایرانی اسلامی و منشاء خیرات و برکات برای دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌های فرهنگی تربیتی منشاء خیرات و برکات برای دانش‌آموزان است

حجت الاسلام سید حمید درخشان، کارشناس مسئول اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پیامی، فرارسیدن سالروز تاسیس و هفته گرامیداشت کانون های فرهنگی تربیتی را به تمامی مسئولان و دست اندرکاران فعالیت های پرورشی در حوزه آموزش و پرورش استان علی الخصوص مدیران میدانی کانون ها تبریک گفت.

فرازهایی از متن پیام به شرح ذیل است:

«باید هنر به عنوان رساترین زبان برای انتقال ایده های شریف مورد توجه باشد و تشویق هنرمندان متعهد جامعه و نیز پرورش هنرمند یک اقدام اساسی تلقی گردد.» مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

با نگاهی به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش، به کلید واژه هایی همچون عبادی، سیاسی، اقتصادی، زیبایی شناختی، هویت، فناورانه و... بر می خوریم.

تعمیق بیشتر در بحث تربیت، ما را به این حقیقت می رساند که منشا تحول و از قوه به فعلیت رسیدن استعدادهای دانش آموزان و بهترین و رساترین و امن ترین مکانها برای دانش آموزان ما که بتوانند تبلور وجودی خود را با قلم و دست ظریف و مبارک خویش تجلی بخشند، کانون‌های فرهنگی تربیتی است.

دانش آموزان در این کانون ها، رساترین و بلیغ ترین تصویرها را بوجود آورده و بدین ترتیب هنر اسلامی، ایرانی را با شایستگی تمام به دنیا عرضه می کنند.

در رویداد نمایشگاهی «آخراشه» هم که بتازگی با موضوع فلسطین برگزار شد، دیدیم که هنرمندان دهه هشتاد ونودی ما چگونه با زبان هنر به دنیا نشان دادند که ظلم نابخشودنی در روی کره زمین در حال وقوع است و همواره نسبت به آن اعلان انزجار می کنند و از مظلوم همانند سیره اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دفاع خواهند کرد.

آری این تحولات بوجود نخواهد آمد مگر در کانون های فرهنگی تربیتی که منشا خیرات و برکات برای دانش آموزان است و لذا ایام و روزشمار هفته کانون های فرهنگی تربیتی از 30 بهمن تا 6 اسفند را گرامی می داریم و توفیق الهی را بر اهتمام هر چه بیشتر در رونق فعالیت های کانون ها و پرورش هنرمندان در تراز انقلاب خواستاریم.

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار