مقام نخست استان قم و کسب 6 رتبه کشوری در سومین جشنواره ملی تئاتر درسی

قم (پانا) – دانش‌آموزان قمی موفق به کسب 6 رتبه کشوری در سومین جشنواره ملی تئاتر درسی شدند و استان قم رتبه اول از نگاه داوران را کسب کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مقام نخست استان قم و کسب 6 رتبه کشوری در سومین جشنواره ملی تئاتر درسی

مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی تئاتر درسی، امروز جمعه با رقابت 25 تیم هنری برتر راه یافته به مرحله نهایی و با حضور 150 دانش آموز به همراه سرپرست، در سالن همایش دانشکده فنی حرفه ای شهرستان میناب استان هرمزگان برگزار و آثار در دو حوزه بخش کودک و بزرگسال داوری شد.

تیم چهارنفره دانش آموزی از دبستان کرباسی 2 ناحیه 3 قم به سرپرستی علی اوسط کریمی، کارشناس مسئول فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم در مراسم اختتامیه حضور داشتند.

بر اساس آراء کسب شده طبق نظر هیئت داوران، نمایش برگزیده دوم کشوری از نگاه کودک و رتبه اول برگزیده کشوری در بخش نویسندگی نمایش سهم قم از این جشنواره بوده است.

همچنین نیلوفر ابراهیمی رتبه دوم در بخش بازیگری، زینب خاکی رتبه دوم بازیگری از نگاه کودک و بازیگر شایسته تقدیر از نگاه داوران معرفی شدند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، استان قم به عنوان رتبه اول کشوری سومین جشنواره تئاتر درسی معرفی گردید.

در سال گذشته تنها ۶ هزار اثر به 32 دبیرخانه استانی جشنواره ملی تئاتر درسی کشور ارسال شده بود اما امسال این تعداد به ۱۳ هزار و ۸۵ اثر ارتقا یافت و هر استان حداکثر سه اثر برگزیده را به جشنواره ارسال کرد.

ایده اجرای تئاتر درسی در کشور نخستین بار توسط «مجید ره پرور» معلم مینابی به عنوان پدر تئاتر درسی کشور کلید خورد.

جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب هرمزگان به علت مطابقت بسیار با اهداف ۶ گانه هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

کانون فرهنگی هنری کوثر ناحیه 3 آموزش و پرورش قم دبیرخانه استانی جشنواره تئاتر درسی در استان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار