سه فروند هواپیمای آموزشی در پایگاه خلبانی شهید عباس اکبری بازآماد شد

قم (پانا) - آیین آغاز پرواز مجدد سه فروند هواپیمای آموزشی بازآماد شده، امروز طی مراسمی با حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه آموزش خلبانی شهید اکبری برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
سه فروند هواپیمای آموزشی در پایگاه خلبانی شهید عباس اکبری بازآماد شد

آیین آغاز فعالیت سه فروند هواپیمای آموزشی بازآماد(اورهال) شده، امروز طی مراسمی با حضور جمعی از فرماندهان یگان های نیروهای مسلح استان قم در پایگاه آموزش خلبانی شهید اکبری ارتش برگزار شد.

امیر خلبان ستاد «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این مراسم، با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی و پروازی خلبانان و دانشجویان نیروی هوایی در پایگاه شهید اکبری، اظهار داشت: این پایگاه از مهمترین پایگاه های نیروی هوایی است و بازآمد شدن سه هواپیمای آموزشی نیز با وجود تحریم‌های سنگین و بدون وابستگی به خارج، به صورت مستقل به دست نیرو‌های توانمند این پایگاه و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صورت گرفته است.

وی افزود: خلبانان در این پایگاه نخستین پرواز‌ها را انجام دادند و این پرواز پایه و اساس پرواز و آموزش‌های این دسته از خلبانان جدید نیروی هوایی است.

امیر واحدی تاکید کرد: بازآمد شدن هواپیماها افتخار بزرگی است و نیروی هوایی با تلاش و کوشش خود صفر تا صد آماده سازی و بازآماد هواپیما‌های جنگی و آموزشی را انجام می‌دهد.

وی افزود: نیرو‌ی هوایی امروز با دست توانمند متخصصان نیروی هوایی و با همکاری صنعتگران و شرکت‌های دانش بنیان در بهترین شرایط عملیاتی قرار دارد و به صورت کامل، گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب است.

در این مراسم سه فروند هواپیمای آموزشی پرستو و بونانزا که با بیش از ۲ هزار نفرساعت کار فنی و مهندسی در مدت یک سال بازآماد شده اند، به چرخه پروازی نیروی هوایی ملحق شدند.

 در مراسم فوق، امیر سرتیپ دوم خلبان «محمدرضا مروی نام» فرمانده دانشگاه علوم و فنون شهید ستاری نیروی هوایی ارتش، سرهنگ خلبان ستاد هادی پورحسین فرمانده پایگاه شهید اکبری، مهدی متقیان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم و فرماندهان یگان های نیروهای مسلح استان قم و جمعی دیگر از مسئولان نیروی هوایی حضور داشتند.

تجلیل از مسئولان و فرماندهان پایگاه و اساتید و دانشجویان نمونه خلبانی و بازنشستگان نیروی هوایی ارتش، از جمله برنامه های مراسم بود؛ همچنین فرمانده نیروی هوایی ارتش و سایر فرماندهان و مسئولان حاضر در مراسم به مناسبت روز درختکاری، تعدادی نهال به یاد شهدا در محوطه پایگاه آموزش خلبانی شهید اکبری غرس کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار