فرمانده نیروی هوایی ارتش:

رزمایش اقتدار هوایی امشب آغاز می‌شود

تهران (پانا) - فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت مرحله اصلی و فاز عملیاتی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از امشب آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۹۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
رزمایش اقتدار هوایی امشب آغاز می‌شود

امیر سرتیپ حمید واحدی با اشاره به آغاز مرحله اصلی و فاز عملیاتی یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: از امشب یازدهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با شرکت کلیه پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در منطقه عمومی انارک اصفهان برگزار می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان این‌که «از روزهای گذشته بخشی از هواپیماها و جنگنده‌های این نیرو به پایگاه اصفهان گسترش یافته‌اند»، گفت: در این رزمایش، نیروی انسانی جوان و خلاق که تمامی تخصص‌های خود را در داخل کشور و زیر نظر اساتید داخلی فراگرفته‌اند، با بهره‌گیری از 92 فروند از انواع جنگنده‌های شکاری رهگیر، بمب افکن و هواپیماهای بدون سرنشین به اجرای انواع عملیات شناسایی و عکس‌برداری، انهدام اهداف هوایی و زمینی، عملیات روانی، جنگ الکترونیک و پدافند غیرعامل و آزمایش سامانه‌های تولید شده جدید و ادوات مدرن خواهند پرداخت.

وی افزود: این رزمایش از جمله رزمایش‌های مصوب قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا(ص) است و به منظور ارتقا توان رزم، کسب الگوی مناسب برای نبرد در شرایط واقعی با بکار گیری انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین به صورت دو سویه برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: این رزمایش با تکیه بر خودکفایی و خودباوری نیروی هوایی ارتش برگزار می‌شود و طی آن خلبانان جوان، مستعد، تیزهوش، آموزش دیده و مقتدر، به همراه کارکنان فنی متخصص و متعهد این نیروی الهی، با بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس، تاکتیک‌های رزمی و انواع عملیات‌های دور ایستا و آفندی پهپادی به‌صورت نقطه‌زن و انهدامی را اجرا می‌کنند.

امیر سرتیپ واحدی پیام مهم این رزمایش را دوستی، صلح، آرامش و امنیت در منطقه عنوان کرد و گفت: امنیت پایدار، توسعه و تحکیم روابط منطقه‌ای، حسن همجواری و دفاع از مرزهای هوایی کشور از محورهای رزمایش است. نیروی هوایی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح کشور و تحت اوامر فرماندهی معظم کل قوا، وظیفه تامین امنیت آسمان ایران اسلامی را به عهده دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار