مالکی در گفت‌وگو با پانا:

عملیات جیش الظلم توسط ایران در سازمان ملل پیگیری شود

رسوایی حامیان اسرائیل باید در سازمان ملل علنی شود

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه عملیات جیش الظلم باید توسط ایران در سازمان ملل پیگیری شود، گفت به اقدام سازمان ملل خوش‌بین نیستیم اما رسوایی این کشورها که اسرائیل را حمایت می‌کنند، باید در سازمان ملل علنی شود.

کد مطلب: ۱۴۶۶۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
عملیات جیش الظلم توسط ایران در سازمان ملل پیگیری شود

فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به نامه ایران به شورای امنیت در پی حمله تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان، گفت: «عملیات جیش الظلم در چابهار که انجام شد به علت پیچیدگی که در این عملیات بود، طبیعی است که در اندازه یک گروهک این چنینی اتصالاتی که چندسالی در خارج از مرزها فعالیت می‌کند، نباشد. هرچند که مرزبانان و نیروهای امنیتی ما به‌شدت درخواست کردند و خیلی سریع نیز عملیات این گروهک را خنثی کردند.»

وی افزود: «به لحاظ شناختی که داریم شکی نیست که برخی از کشورها پشت این قضیه هستند. بعد از عملیاتی که فرزندان فلسطینی علیه اسرائیل انجام دادند و در طول چند ماه گذشته نیز کشتارهایی که انجام دادند، به دنبال این بودند که به هر طریق ممکنی ضربه‌ای به جمهوری اسلامی ایران بزنند. هدفشان از این حمله به کنسولگری ایران این بود که جمهوری اسلامی ایران در جنگ غزه دخالت نکند. قطعا ارتباط این گروهک در عملیات اخیر بیشتر از گذشته مشهود بود.»

نمابنده مردم زاهدان در مجلس ادامه داد: «از این جهت درخواست جمهوری اسلامی ایران باید به سازمان ملل کشیده شود. در اینجا ما از دولت پاکستان نیز انتظار داریم. اینکه سازمان ملل بتواند کاری انجام دهد ما نیز خوش‌بین نیستیم اما رسوایی این کشورها که اسرائیل را حمایت می‌کنند و ارتباط دارند قطعا در سازمان ملل باید رسیدگی شود و این کشورها محکوم شوند. نفوذ  آمریکایی ها در این مسئله کاملا نمایان است. این حرکت از طرف سازمان ملل حرکتی است که باید صورت بگیرد و این پرونده پیگیری شود.»

مالکی در خصوص اقدام شورای امنیت سازمان ملل برای محکوم کردن گروه تروریستی جیش الظلم اظهار کرد: «من خیلی خوش‌بین نیستم و طبیعی است که از این موضوع عبور کنند. عملیات موشکی که رژیم صهیونیستی به سفارت ایران انجام داد، محکوم است ولی طبیعی است که شورای امنیت آن را محکوم نکند. جمهوری اسلامی ایران باید پیگیر این مسئله شود و با پاکستان صحبت جدی داشته باشد. هیات عالی امنیتی با پاکستانی‌ها باید صحبت داشته باشند.»

وی اضافه کرد: «روابط ما با پاکستان روابط خوبی است. به دنبال این نیستیم که روابطمان را کاهش دهیم اما به هر حال آنها خودشان نیز آسیب دیدند. قرار بر این بود که در این زمینه و در راستای مقابله با تروریست یک عملیات مشترکی ایران با پاکستان داشته باشد.»  

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار