الهیان با حضور در غرفه پانا در نمایشگاه مطبوعات تشریح کرد؛

مزیت‌های حضور رای اولی‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش جوانان و رای اولی‌ها در انتخابات گفت رای اولی‌ها در این دوره انتخابات حضور پیدا خواهند کرد و این جمعیت قابل توجه نقش و اثر خود را در انتخابات خواهند گذاشت.

کد مطلب: ۱۴۶۰۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
مزیت‌های حضور رای اولی‌ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی
زهره الهیان در نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه پانا درخصوص حضور رای اولی‌ها در انتخابات مجلس اظهار کرد: حضور رای اولی‌ها تجربه‌ای شیرین برای نوجوانان و دانش‌آموزان است که این فرصت به آنان داده شده که در همین سنین نوجوانی در تعیین سرنوشت کشور خود نقش داشته باشند. نوجوانان فرصت دارند دست به یک انتخاب بزرگ بزنند و حضور رای اولی‌ها شروع ورود نوجوانان به عرصه سیاسی است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت رای اولی‌ها در انتخابات، دیدگاه آنان را  با کلان‌نگر می‌کند، گفت: ورود نوجوانان به عرصه انتخابات و رصد مسائل سیاسی باعث می‌شود، این افراد یک دیدگاه کلان‌تر پیدا کنند و با دیدی بازتر برای آینده اجتماعی و سیاسی خود تصمیم بگیرند. از این بابت اینکه نوجوانان در این انتخابات حضور پیدا خواهند کرد و این جمعیت قابل توجه نقش و اثر خود را در انتخابات خواهند گذاشت، باعث افتخار است.
 
الهیان با اشاره به دیگر مزیت حضور نوجوانان در انتخابات گفت: حضور رای اولی‌ها در انتخابات مزیت دیگر نیز خواهد داشت زیرا رای اولی‌ها خانواده‌های خود و دوستان‌شان را برای حضور در انتخابات ترغیب و تشویق می‌کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر عملکرد مجلس بر حضور مردم در انتخابات اظهار کرد: اگر مردم از اتفاقاتی که درون مجلس رقم خورده، مطلع شوند و بدانند چه طرح‌هایی در این دوره از مجلس تصویب شده و چه ثمراتی برای آینده کشور خواهد داشت قطعا مشتاق می‌شوند که در انتخابات مشارکت داشته باشند و به نمایندگانی رای دهند که نمایندگانی مردمی و انقلابی باشند. 
 
وی با گلایه از نرسیدن خدمات مجلس به گوش مردم گفت: معتقدم آن‌گونه که باید مصوبات، اقدامات و خدمات این دوره از مجلس به گوش مردم نرسیده است. بنابراین نمایشگاه مطبوعات فرصت خوبی است تا نمایندگان در آن حضور پیدا کنند و دستاوردهای مجلس را بیشتر تشریح کنند.
 
الهیان درخصوص با کاهش حضور مردم در انتخابات به دلیل وعده‌های کذب بیان کرد: در رابطه با وعده‌های کذب انتخاباتی که باعث ناامیدی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌شود بارها صحبت شده و مقام معظم رهبری هم فرمودند نمایندگان نباید وعده‌هایی به مردم بدهند که می‌دانند قابلیت عملیاتی شدن ندارد.
 
وی با اشاره به بی‌اطلاعی برخی افراد از حیطه اختیارات مجلس شورای اسلامی افزود: بعضی کاندیداها از سر بی‌اطلاعی، وعده‌هایی می‌دهند و اطلاع ندارند که این حوزه‌ها در حیطه اختیارات مجلس نیست و صرفا جهت جذب آرا، این وعده‌ها داده می‌شود که با اطلاع‌رسانی صحیح باید جلوی این وعده‌ها که قابلیت تحقق و عملیاتی شدن را ندارند، گرفت.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار