وزارتخانه‌های اطلاعات، امورخارجه و ستاد حقوق بشر گزارش پیگیری ترور سردار سلیمانی را به مجلس ارائه کردند

تهران (پانا) - به گفته رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با حضور وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و ستاد حقوق بشر برقرار شد تا دستگاه ها گزارش خود از پیگیری موضوع ترور شهید سلیمانی را ارائه دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۷۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
وزارتخانه‌های اطلاعات، امورخارجه و ستاد حقوق بشر گزارش پیگیری ترور سردار سلیمانی را به مجلس ارائه کردند

به گزارش خانه ملت، زهره الهیان، با اشاره به نقض حقوق ملت ایران توسط آمریکا، گفت: خاطره تاریخ ملت ایران در طول سال‌های بعد از انقلاب مملو است از جنایت های آمریکا علیه ملت ایران که اگر بخواهیم مصادیق نقض حقوق ملت ایران توسط آمریکا را بررسی کنیم خود چندین کتاب و پرونده قطور خواهد بود. لازم است هرازگاهی برای این که این مصادیق نقض حقوق ملت ایران فراموش نشوند؛ پرونده حقوق بشر آمریکا مرور شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به 8 سال جنگ تحمیلی عراق با حمایت غرب مخصوصا آمریکا علیه ایران، تاکید کرد: هنوز صدای نفس های سنگین جانبازان شیمیایی به گوش می‌رسد و هرازگاهی یکی از این عزیزان به شهادت می‌رسند.

الهیان در ادامه با اشاره به حمله موشکی به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس توسط ناو وینسنس آمریکایی مطرح کرد: آمریکا و سایر کشورهای غربی چراغ سبز را به صدام نشان دادند و از آن حمایت کردند؛ برای اینکه جنایت ها را بر سر ملت ایران پیاده کنند؛همچنین دنیا شاهد حمله به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو وینسنس بود که آمریکا به جای عذرخواهی از ملت ایران برای به شهادت رساندن حدود سیصد نفر از هم وطنان ما، نشان افتخار به فرمانده ناو وینسنس می دهد.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: امروز هم آمریکا در منطقه به هر طریقی و هر شرایطی، از تروریست ها ی فعال علیه ملت ایران دفاع می کند. آمریکا امروز در قالب یک تروریسم دولتی در منطقه ظاهر شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد:آمریکا از طرفی ترور دانشمندان هسته ای را در کشورمان انجام داد، همچنین ترور سردار شهید سلیمانی را انجام دادند و در کشور دیگری، یک فرمانده ارشد و محبوب ملت ایران را به شهادت می رسانند. در واقع این مصادیق نیازمند پیگیری‌های جدی حقوقی در عرصه بین الملل است.

الهیان با بیان اینکه موضوعات و مصادیق ضدحقوق بشری آمریکا نیازمند اقدامات عملی نه صرفا شعاری است، تاکید کرد: بنده به عنوان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس معتقد هستم که نیاز است که NGOها و گروه های مردم نهاد، اشخاص حقیقی به کمک بیایند و اقدامات عملیاتی برای احقاق حقوق ملت ایران از طریق مجامع بین‌المللی داشته باشند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات با NGOها و دستگاه‌های مختلف درباره مسائل حقوقی کشور، ادامه داد: جلسه‌ای با حضور وزارت اطلاعات، وزارت خارجه و ستاد حقوق بشر برقرار شد تا دستگاه ها گزارش خود از پیگیری موضوع ترور شهید سلیمانی را ارائه دهند. قوه قضاییه و آیت الله رئیسی دستور پیگیری حقوقی- قضایی این امر را داده اند.

عضو فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: باید بتوانیم آمریکا را با اقدامات عملی در موضوع نقض حقوق بشر در عرصه بین الملل محکوم کنیم؛ چراکه آمریکا در بسیاری از مسائل حقوق بشری کشورمان سهیم است و بسیاری از موارد و مصادیق که گفته شد آمریکا نقش ویژه ای داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار