رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی

اجرای طرح ملّی قرآنی مسطورا در خراسان رضوی

مشهد (پانا) - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی گفت طرح مسطورا یک طرح ملی است که همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی امسال در ماه مبارک رمضان انجام خواهند داد.

کد مطلب: ۱۴۶۳۴۵۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح ملّی قرآنی مسطورا در خراسان رضوی

سید‌اسماعیل اصغرزاده رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش‌ و پرورش استان خراسان رضوی گفت: طرح مسطورا یک طرح با پشتوانه قوی علمی و پژوهشی است که توسط اساتید قرآنی در بیش از 6ماه بررسی و انتخاب شده است و نهایتا 30 آیه در 30 روز ماه مبارک رمضان در سطوح مختلف مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: در سطح اول، ترجمه و مفاهیم آیه مورد بررسی قرار می گیرد. در سطح دوم حفظ آیات قرآن و در سطح سوم کاربرد این آیات در زندگی مورد برررسی و تجربه قرار می گیرد تا نهایتا گفتمان سازی مفاهیم قرآنی در زندگی با آیه های نورانی قرآن کریم اتفاق افتد.

این مقام مسئول افزود: فرآیند اجرای طرح ملی‌ «مسطورا» همراه با جوایز ارزنده‌ای برای دانش‌آموزان و فرهنگیان است.

وی ادامه داد: جلسه تبیین طرح هم افزایی ملی قرآنی مسطورا با حضور همکاران حوزه معاونت آموزش متوسطه و معاونت پرورشی وفرهنگی و اداره قرآن، عترت و نماز در دفتر معاونت پرورشی برگزار شد.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه خراسان رضوی مسئولیت دبیرخانه مدارس متوسطه کل کشور را برعهده دارد مقرر شد وبینار ویژه ای برای آشنایی و تبیین مدیران مدارس برگزار شود. همچنین از تمام گروهها وکانال هایی که در اختیار معاون پرورشی و آموزش هست برای اطلاع رسانی این طرح و انتقال محتوا، پوستر، تصویر، صوت، گرافیگ و..از طریق شبکه گسترده شاد برای روئیت و استفاده  همکاران و دانش آموزان اختصاص داده شود. 

وی اضافه کرد‌: یک دوره ضمن خدمت ویژه بصورت فرآیندی در خصوص طرح مسطورا برای همکاران درسامانه ltms نیز تعریف شده است.

وی درخاتمه افزود: دانش آموزان علاوه برکانالی که مخصوص ارائه محتوای مورد نیاز است؛ می‌توانند از طریق مای‌مدیو و ثبت نام در سامانه نورینو، محتوای لازم را دریافت کنند.    

 دانش‌آموز خبرنگار: حسنا داریوش

خبرنگار : حسنا داریوش عکاس : حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار