معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز خبر داد؛

شناسایی و جذب افراد محروم از سواد مستلزم حضور فعال مردم و تمام دستگاه‌ها است

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت شناسایی و جذب افراد محروم از سواد، مستلزم حضور فعال مردم و تمام دستگاه‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۶۸۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی و جذب افراد محروم از سواد مستلزم حضور فعال مردم و تمام دستگاه‌ها است

رویا عسگرپور در نشست اجرای طرح و برنامه‌های سوادآموزی با محوریت تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» عنوان کرد: کارگروه سوادآموزی استان با محوریت بررسی طرح‌های جدید ریشه‌کنی بی‌سوادی برگزار شد.

وی با اعلام این خبر گفت: سازمان نهضت سوادآموزی در راستای شتاب‌بخشی به برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی، طرح‌ها و برنامه‌هایی را برای تسریع در روند شناسایی، جذب و آموزش افراد محروم از سواد پیشنهاد داده که در سال جاری اجرا خواهند شد.

عسگرپور با اشاره به لزوم مشارکت نیروهای مردمی و جهادی در برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری سال جاری را به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین فرمودند در سوادآموزی هم تسریع فرآیند شناسایی و جذب افراد محروم از سواد مستلزم حضور فعال مردم و تمام دستگاه‌ها است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز سپس به معرفی طرح‌های سواد قرآنی، روستای باسواد، نهضت دانش‌آموزی و سواد آسان پرداخت و تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح‌ها گسترش همکاری دستگاه‌های دخیل و مشارکت مردم  است که برای آن‌ها نقش و مسئولیت تعریف شده است.

وی در ادامه به تحلیل عملکرد سال گذشته پرداخت و نظارت و بازدید از کلاس‌های دوره‌های مختلف سوادآموزی را از عوامل مهم برنامه‌های شتاب‌بخشی سواد در البرز برشمرد.

عسگرپور، بهره‌برداری موثر و حداکثری از ظرفیت و توانمندی‌های مدیران و معلمان و سایر کارکنان مدارس را جزو اولویت‌های سال جاری دانست و اظهار کرد: شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان، بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش، اجرای طرح‌های مکمل و کیفیت‌بخشی به جلسات و مصوبات کارگروه بهبود کیفیت، ستاد امتحانات و شورای پشتیبانی سوادآموزی از جمله مواردی هستند که باید برای شتاب‌بخشی به برنامه ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان پیگیری شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار