معلم خیّر البرزی در گفت‌وگو با پانا:

معلم با عشق به رشد مهارت‌های دانش‌آموزان می‌پردازد

کرج (پانا) - آموزگار خیّر پایه چهارم مدرسه سعادت ناحیه 2 کرج و شهرستان فردیس عنوان کرد که معلمی عشق است، چرا که به رشد مهارت‌های دانش‌آموزان می‌پردازد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معلم با عشق به رشد مهارت‌های دانش‌آموزان می‌پردازد

آیسودا سامانی‌پور در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «بنده دانش‌آموخته دانشگاه فرهنگیان هستم و امسال، دومین سال تدریس بنده است. در سال گذشته تنها معلمی بودم که از استان البرز در جشنواره بین‌المللی «الف تا» به عنوان معلم برگزیده از میان حدود ۴۵ معلم در سراسر کشور انتخاب شدم.»

وی افزود: «دیدن دانش‌آموزان جویای علمی که شرایط تحصیل و گاه کمبود امکانات دارند، قلب مرا به درد می‌آورد. بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنم که بتوانم حتی قدمی کوچک برای رشد آن‌ها بردارم.»

این آموزگار ادامه داد: «در اردوهای جهادی که شرکت می‌کردم علاوه بر کارهای جهادی از جمله رنگ‌آمیزی دیوارهای مدرسه به تدریس دانش‌آموزانی که مشکلات درسی دارند، توجه ویژه‌ای داشتم.»

سامانی‌پور اضافه کرد: «علاوه بر تدریس خصوصی و عمومی برای دانش‌آموزان محروم به‌صورت رایگان در حد توان، لوازم تحریر برای دانش‌آموزان نیازمند کلاس خود و کلاس‌هایی که مطلع می‌شدم تهیه می‌کردم. همچنین از نظر مالی به خانواده دانش‌آموزان نیازمند در حد توانم لباس تهیه کرده و هزینه‌های کلاس آنان را پرداخت می‌کردم.»

وی گفت: «تنها انجام کار خیر را به مدرسه محدود نمی‌کنم و در خارج از مدرسه هم به افراد نیازمند کمک می‌کنم. زیرا این روحیه را از مادر و پدرم آموخته‌ام.»

این آموزگار خیّر درخصوص کارهای خیر خود خاطرنشان کرد: «تمام این موارد، تنها بین من و اولیا بوده و دیگران را مطلع نساخته‌ایم. به دلیل اینکه انجام کار خیر را بی هیچ چشم‌داشتی انجام داده‌ام و فقط رضای خدا را در نظر گرفته‌ام.»

وی تاکید کرد: «معلمی عشق است و هنر آموختن؛ چرا که به رشد و پرورش مهارت‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان می‌پردازد.»

سامانی‌پور با بیان اینکه هر گاه که معلم در سالی جدید با دانش‌آموزان روبه‌رو می‌شود تا آخر عمر، مسئولیت آن‌ها را می‌پذیرد، اظهار کرد: «هیچ حسی توصیف‌کننده لحظه‌ای نیست که شما دانش‌آموزانتان را سال‌های بعد، موفق ببینید. زیرا معلمان مانند پدر و مادر دانش‌آموز هستند و به همان اندازه دغدغه یادگیری و رشد دانش‌آموزان را دارند.»

وی گفت: «هر فردی در هر شغل و جایگاهی می‌تواند به دیگران کمک کند که البته فقط کمک مالی در نظر نیست بلکه کمک‌هایی که منابع آن‌ها مهارت شخص باشد و در نهایت به رشد فرد ختم شود. بسیار شایسته است که والدین و معلمین،  روحیه خیرخواهانه را در دانش‌آموزان به وجود آورند؛ چرا که من هم این روحیه را از پدر، مادر و پدربزرگم به یاد دارم‌ که همیشه در کار خیر پیشقدم بودند.»

دانش‌آموز خبرنگار: سامیه فیروزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار