آموزگار راه‌یافته به جشنواره الف تا در گفت و گو با پانا:

رویداد الف تا، بستری برای بهبود فرآیند آموزش و ارتقای ایده‌های نو و کارآمد است

کرج (پانا) - آموزگار راه‌یافته البرزی به جشنواره ملی الف تا گفت رویداد الف تا، بستری برای بهبود فرآیند آموزش و ارتقای ایده‌های نو و کارآمد است.

کد مطلب: ۱۳۸۵۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
رویداد الف تا، بستری برای بهبود فرآیند آموزش و ارتقای ایده‌های نو و کارآمد است

این روزها جشنواره ملی الف تا به رویدادی نام آشنا برای اهالی آموزش و پرورش کشور تبدیل شده است. این رویداد با هدف گردآوری ایده‌ها و تجارب میدانی، تجلیل از مدارس و معلمان فعال و پیشرو و ایجاد بانک ایده‌ها و تجارب تحول‌آفرین مدرسه‌ای طراحی و برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری مرحله کشوری رویداد الف تا، آیسودا سامانی پور یکی از راه یافتگان استان البرز به مرحله کشوری در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «معتقدم رویداد الف تا، با هدف بهبود فرآیند آموزش با استقبال از ایده ها و تجارب خلاقانه و حمایت، ارتقا و انتشار ایده های نو و کارآمد در سطح جهان اسلام برگزار می شود.» ‌

وی انگیزه خود از شرکت در این رویداد را اینگونه توصیف کرد و گفت: «انگیزه و هدف اصلی من از شرکت در این جشنواره، اجرای طرحی کم هزینه با قابلیت اجرا در تمامی مدارس به خصوص مدارس دورافتاده بود تا به این وسیله بتوانیم در زنگ های ورزش شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموزان علاوه بر تحرک با فرهنگ ها و ارزش های اسلامی و ایرانی بیشتر آشنا شوند. آشنایی با فرهنگی ملی و دینی کشورمان یکی از اصلی ترین محوریت های ارزشمند این جشنواره است.»

سامانی پور در رابطه با چالش های پرتکرار در طول کسب ایده ها و تجارب خود بیان کرد: «چالش های گوناگون و پرتکراری که در طول زنگ های ورزش مدرسه با آنها مواجه بودم موجب شد تجارب ارزشمندی در این زمینه کسب کنم و در نهایت واحدهایی که در دانشگاه فرهنگیان گذراندم سبب شد که این طرح را ارائه دهم. در طول زنگ های ورزش پس از انجام نرمش ها تعدادی از دانش آموزان به بازی فوتبال می پرداختند و تعدادی هم هدفی نداشتند. تعدادی کم تحرک و بی انرژی بودند و بعضی نیز علاقه ای به آنچه در زنگ ورزش می گذشت نداشتند؛ پس تصمیم گرفتم که با طرح ایده ای این شرایط را تغییر دهم تا زنگ ورزش را به زنگی برای ارتقای همه جانبه دانش آموزان و حفظ و توسعه ارزش ها، فرهنگ ها و آداب و رسوم بومی و محلی تبدیل کنیم.»

این آموزگار همچنین اضافه کرد: «باید به خاطر داشته باشیم برخی بازی ها ممکن است مناسب دانش آموزان نباشند که با توجه به بررسی معلم پیش از ارائه آن، ایده را با مشکلی مواجه نخواهد کرد و گاهی می توان تغییرات ‌کوچکی در بازی ها ایجاد کرد که البته طبیعتا نباید اصالت بازی دستخوش تغییر شود.»

وی درباره ارتقای طرح ایده های خود خاطرنشان کرد: «لازم است ادارات هر بخش کتابچه هایی که شامل بازی های مناسب سن و توانمندی های هر پایه باشد را در اختیار مدارس قرار دهند. بهره بردن از این بازی ها در مراسم ها و جشن های مختلف، برگزاری مسابقات ورزشی، بومی و محلی بین کلاس های هم پایه و مدارس مختلف‌ از راه های موثر برای ارتقای طرح این ایده است.»

سامانی پور با تاکید بر اهمیت هم افزایی میان کنشگران مدرسه اذعان کرد: «این هم افزایی قطعا اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت و با انتشار تجربیات میان مدیران و معلمان سراسر کشور می توان یک جریان تحولی به راه انداخت که در جهت رشد آینده سازان این مرز و بوم بسیار کارآمد خواهد بود.»

وی در پایان یادآوری کرد: «زحمات نظام آموزش و پرورش کشور که همواره در تمامی شرایط برای رشد همه جانبه آینده سازان این کشور تلاش می کند بسیار قابل تقدیر است. امیدوارم نظام آموزش و پرورش به کشف استعداد دانش آموزان و هدایت آنها در مسیر رسیدن به آنچه توانایی آن را دارند بیشتر تلاش کند و مدارس سراسر کشور را به فضایی جذاب، شاد و پرروح تبدیل کند که بر اساس محور پرورش خلاقیت، افزایش توان حل مسئله و نهادینه کردن تفکر انتقادی دانش آموزان عمل کنند و میان کیفیت خدمات آموزشی و پرورشی در سراسر کشور تفاوت ها را به حداقل برساند و معلمان دارای بالاترین منزلت، قدر و احترام اجتماعی ببینند.»

دانش آموزخبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار