رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد:

ارسال کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان فقط از طریق مجاری قانونی

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر گفت اقلام اهدایی از سوی مردم به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان باید از طریق مجاری قانونی ارسال شود و هلال احمر متولی جمع‌آوری، هدایت و توزیع این اقلام است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ارسال کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان فقط از طریق مجاری قانونی

پیرحسین کولیوند در نشست خبری خود که پیش از ظهر امروز، ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، با اشاره به وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: علاوه بر سیل چند روز اخیر، امروز زمین‌لرزه‌ای نیزوبه وقوع پیوست که خوشبختانه خسارتی را در پی نداشت.

وی افزود: از ابتدای وقوع سبل در این استان، جمعیت هلال احمر خدمت‌رسانی داشته است، هرچند که تقریبا در سراسر کشور دچار حوادث جوی بودیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کشور در ادامه با بیان اینکه این سازمان به ۲۴ هزار نفر خدمت‌رسانی کرده است، گفت: ۴۸۰ تیم عملیاتی از استا‌ن‌های همجوار استان سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند و مشغول به فعالیت هستند‌ همچنین ۸۱۸ خانوار اسکان اصظراری داده‌اند و اقلام زیستی و مواد غذایی مورد نیاز خود را نیز دریافت کرده‌اند.

کولیوند با اشاره به اینکه کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده از طریق زمین، هوا و دریا انجام شده است، عنوان کرد: تا به این لحظه به ۲۶ روستا خدمت رسانی شده است، همچنین دبیرکل جمعیت هلال احمر، رییس سازمان امداد و نجات و معاون عملیات امداد هوایی در این مناطق حضور پیدا کرده اند و شخصا روی عملیات‌ انجام شده نظارت داشته‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که زمان احتمالی اتمام سیل چه زمانی خواهد بود، بیان کرد: در حال حاضر با توجه به گزارش‌های سازمان هواشناسی، اخطار مجدد برای وقوع سیل داده شده است، اما اگر ان‌شالله موردی در این خصوص وجود نداشته باشد تا ۲ روز آینده شرایط بهتری خواهیم بود.

رئیس جمعیت هلال احمر در‌ پاسخ به سوال پانا در رابطه با جمع‌آوری اقلام زیستی و غذایی اهدایی از سوی مردم، گفت: با تمام توان هرچه نیاز است را تامین می‌کنیم، اما حمایتگر ما نیز مردم هستند. باید کمک‌ها را از مجاری قانونی ارسال کرد چرا که با توجه به قانون مدیریت بحران، مسئولیت جمع‌آوری، هدایت و توزیع بر عهده جمعیت هلال احمر است. همچنین از مردم خواهشمندیم کمک‌های اهدایی خود را تحویل شعب یا پایگاه‌های هلال بدهند.

کولیوند در ادامه به برگزاری "کنگره بین المللی اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین الملل بشردوستانه در غزه" پرداخت و گفت: تاکنون ۳۰ هزار و ۵۰ نفر در غزه شهید شده‌اند و بیش از ۷۲ هزار نفر مجروح که ۸ هزار نفر از آنها از دریافت خدمات درمانی محروم هستند. همچنین ۲۴ هزار نوزاد در این ۵ ماه متولد شده‌اند و مادران و نوزادان شرایط سختی دارند.

رییس جمعیت هلال احمر گفت: فقط ۲۵ درصد از کمک‌هایی که جمع‌آوری شده و در بندر العریش قرار دارد وارد غزه شده و روزانه ۱۵ تا ۲۰ کامیون به غزه وارد می شود. علاوه بر انی موارد زیر ساخت‌های اصلی شهر مورد هدف رژیم صهیونیستی قرار گرفته و ۷۹ درصد شهدا و مصدومین زنان و کودکان هستند‌.

کولیدند خاطرنشان کرد: مراکز بهداشتی، بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند. اقداماتی هم برای آوارگی و کوچ اجباری مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی در پیش گرفته شده و در واقع تمام جنایات جنگی در غزه در حال وقوع است، به حدی که معاون رئیس جمهور آمریکا هم به آن اعتراض کرده است.

وی تاکید کرد: هلال احمر به عنوان رئیس کمیته ملی حقوق بشر دوستانه اقدام به برگزاری کنگره اشغال فلسطین از دیدگاه حقوق بین‌الملل بشردوستانه در نقض حقوق بشر دوستانه در غزه کرده است. در این کنگره حقوق‌دانان بین‌المللی داخلی و خارجی را درگیر کرده ایم.

او درباره مقالات ارائه شده در این کنگره گفت: ۱۷ مقاله در ۵ پنل تخصصی ارائه می‌شود و این مقاله‌ها در مجله‌های علمی پژوهشی منتشر خواهند شد. حقوق‌دانان ۲۱ کشور به صورت آنلاین در این کنگره حضور دارند. در داخل کشور به صورت آنلاین این کنگره پخش خواهد شد. ۴۳ هزار نفر برای شرکت در این کنگره ثبت‌نام و ۸ هزار و ۵۶۶ نفر از رشته‌های مرتبط در این کنگره شرکت کرده‌اند.

رییس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ۹۰۰ نفر به صورت حضوری و ۱۰۶ نفر مهمان خارجی در این کنگره شرکت خواهند کرد. مجمع جهانی دانشگاه‌های اسلامی هم در این نشست حضور دارند و ۵ نشست تخصصی در این کنگره تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: اظهار نظر حقوق‌دانان  و حمایت آنها از غزه ارزش زیادی دارد و در طول تاریخ هم ثبت خواهد شد و باعث اعمال فشار بیشتری بر رژیم صهیونیستی می‌شود. امیدواریم هر چه زودتر آتش بس اعلام شود و مردم غزه بتوانند همانند این ۵ ماه در برابر این حملات مقاومت کنند. همچنین تمام مقالات پذیرش شده به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی ترجمه و در قالب کتابچه ای در اختیار جمعیت‌های ملی قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار