ارزیابی میزان آسیب‌پذیری و تاب‌آوری پایتخت در برابر سیل

تهران (پانا) - معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از ارزیابی میزان آسیب‌پذیری و تاب‌آوری شهر تهران در برابر سیل خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۴۰۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ارزیابی میزان آسیب‌پذیری و تاب‌آوری پایتخت در برابر سیل

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اسماعیل سلیمی گفت: دهمین نشست کمیته تخصصی سیل شهر تهران به منظور ارزیابی شاخص‌های آسیب پذیری، ریسک سیل و تاب آوری شهر تهران در برابر مخاطره سیل برگزار شد.

سلیمی افزود: این نشست به منظور ارزیابی شاخص‌های آسیب پذیری، ریسک سیل و تاب آوری شهر تهران در برابر مخاطره سیل مطابق مطالعات پهنه بندی خطر و تدوین برنامه اختصاصی سیل شهر تهران با حضور اساتید دانشگاه، متخصصان و مدیران شهری و جمعی از نمایندگان ارگان‌های ذی ربط و دستگاه‌های امدادی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیته به بررسی و امتیازدهی ۸ شاخص اصلی و ۲۸ زیر شاخص در موضوعاتی از جمله آسیب‌های فیزیکی، اجتماعی، زیرساختی و زیست محیطی مطابق استانداردهای ملی و بین المللی پرداختند.

معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: از نتایج این شاخص‌ها برای محاسبه ریسک سیلاب شهر تهران و تصمیم‌سازی برای مدیریت سیلاب شهری و آمادگی و عملیات در زمان سیلاب استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار