امدادرسانی به ۵۴۷ خانوار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان هلال احمر استان سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۵۴۷ خانوار متأثر از سیل در جنوب این استان خبر داد و گفت امدادگران و نجاتگران برای سیل‌زدگان اسکان اضطراری فراهم کرده و آنها را به مناطق امن منتقل کردند.

کد مطلب: ۱۴۶۱۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به ۵۴۷ خانوار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان

محمدمهدی سجادی گفت: سامانه بارشی از سحرگاه دوشنبه (۷ اسفند) از شمال تا جنوب استان شروع به فعالیت کرد و از شب گذشته شدت بارش‌ها بیشتر شده و باعث جاری شدن سیل در برخی از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان شد.

­مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: مناطقی از قبیل قصرقند، تلنگ، پُلان، عورکی، دشتیاری، نوبندیان، منطقه پیرسهراب و شهر‌های مختلف و روستا‌های جانبی آن تحت تأثیر این سیلاب و آب گرفتگی قرار دارند.­

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان با توجه به هشدار‌های هواشناسی در حالت آماده باش بود، گفت: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی، تیم‌های امدادی را از شمال استان به جنوب استان اعزام کردیم.

سجادی افزود: ۶۱ تیم امدادی در قالب­ ۲۹۹ نفر امدادگر و نجاتگر به همراه ۵۵ دستگاه خودروی امدادی به ۱۳ منطقه شهری جنوب استان و ۷ منطقه‌ای که تحت تأثیر آب گرفتگی بودند، اعزام شدند.

مدیرعامل هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون حدود ۵۰۰ دستگاه چادر امدادی، بیش از ۳۰۰ هزار پتو و والر و حدود هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون سنگری برای مردم منطقه ارسال کردیم.

­سجادی افزود: از مسئولان، مردم و خیرین درخواست می‌کنیم در صورت امکان نسبت به ارسال اقلام امدادی و زیستی به منطقه اقدام کنند تا بتوانیم به حادثه دیدگان این سیل و سیلاب کمک رسانی خوبی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار