به دنبال هشدار سطح قرمز سیل در سیستان و بلوچستان؛

مردم و مسئولان بخش پیرسهراب چابهار آماده باش کامل هستند

چابهار (پانا)- بخشدار پیرسهراب از توابع شهرستان چابهار گفت مردم و مسئولان با تمام امکانات و ظرفیت‌ها در بخش پیرسهراب چابهار آماده خدمات رسانی به سیل زدگان احتمالی در زمان بارندگی شدید هستند.

کد مطلب: ۱۲۹۶۰۰۰
لینک کوتاه کپی شد
مردم و مسئولان بخش پیرسهراب چابهار آماده باش کامل هستند

عبدالصمد پناد در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران بخش پیرسهراب با حضور دهیاران، شوراها و معتمدان اظهار کرد: تمام ظرفیت بخش خصوصی و دولتی و مردمی که ماشین آلات سبک و سنگین دارند برای پیشگیری و هر گونه حوادث در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه دهیاران و شوراها آمادگی کامل داشته و در زمان سیل و بارندگی ها در روستاها حضور فعال داشته باشند، گفت: جلسه مدیریت بحران در روستا برگزار و نسبت به آگاه سازی اهالی روستا اقدام کنند.
وی با بیان اینکه هلال احمر شهرستان قبل از بارندگی و سیل و مسدود بودن مسیرها در مناطق مشخص شده با تجهیزات مستقر و خانه های هلال آمادگی لازم در خصوص وقوع هرگونه بحرانی احتمالی را داشته باشند و در صورت سیل احتمالی در محل های مشخص اردوگاه‌ اضطراری بر پا شود.
بخشدار پیرسهراب افزود: ماشین آلات بنیاد مسکن و شرکت بخش خصوصی آرشین کوه در مکان‌های مشخص شده مستقر و در حالت آماده باش باشند.
وی ادامه داد: دهیاران مکلفند جلسه فرعی ستاد بحران در سطح روستا تشکیل و گزارش آن را به بخشداری ارسال و تمام دهیاران به صورت آماده باش باشند و تا پایان بحران حق ترک محل خدمت را ندارند.
پناد با بیان اینکه دهیاران و شوراها به مردم اطلاع رسانی تا از تردد در مسیر رودخانه خودداری کنند، افزود: دهیاران نسبت به بازگشایی مسیل های آبراه در سطح روستا اقدام و اماکن و ابنیه حادثه خیز شناسایی و هماهنگی های لازم با مراجع ذیربط صورت گیرد.
وی گفت: در زمان بحران دهیاران نسبت به تعیین مکان امن به منظور جابجایی مردم باید اقدامات بایسته را انجام دهند و تمامی ماشین آلات و دستگاه های موجود در روستا اعم از بخش خصوصی و دولتی در مواقع بحران احتمالی آمادگی لازم را داشته باشند.
بخشدار پیرسهراب تصریح کرد: نظارت بر فعالیت خبازان از ضرورت هاست تا طبق ساعت کاری مقرر پخت و نان به مردم تحویل دهند و در این خصوص تمهیدات لازم اتخاذ شود.

خبرنگار دانش آموز: محمد سعید جدگال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار