یک کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با پانا:

«‌رتبه‌بندی» در جهت ارتقای انگیزه، شان و منزلت فرهنگیان است

تهران (پانا) - یک کارشناس آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی در انگیزش معلمان خیلی می‌تواند کمک کند، گفت‌ کارکنان هر سازمانی تمایل به ارتقا و ‌دیده‌شدن دارند که رتبه‌بندی معلمان نیز دقیقاً در همین جهت است.

کد مطلب: ۱۴۶۴۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
«‌رتبه‌بندی» در جهت ارتقای انگیزه، شان و منزلت فرهنگیان است

‌امیرحسین پوربخشی در گفت‌وگو با پانا، ‌به اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان اشاره و اظهار کرد: «تشکل‌ها، از بدنه فرهنگیان بوده و به نوعی نماینده فرهنگیان هستند. بنابراین همه فرهنگیان، از رئیس‌جمهوری و تیم ستادی وزارت آموزش و پرورش، بابت اینکه نظام رتبه‌بندی فرهنگیان را به مرحله اجرا رساندند، تشکر می‌کنند.»

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی‌ خیلی می‌تواند به انگیزش معلمان ‌کمک کند، خاطرنشان کرد: «کارکنان هر سازمانی، تمایل دارند که ارتقا پیدا کنند و فعالیت‌ها، کارها و تلاش‌های‌شان دیده شود که رتبه‌بندی معلمان نیز دقیقا در همین جهت است.»

پوربخشی تصریح کرد: «رتبه‌بندی معلمان، فقط مربوط به مسائل حقوقی و مالی نیست و جوانب و مسائل مختلفی را در بر می‌گیرد.»

وی گفت: «شاید یک سری ایرادات اجرایی در رتبه‌بندی وجود دارد که به نظرم با هم‌اندیشی، تعامل و گفت‌وگوی فرهنگیان، قابل اصلاح است و اگر اصلاح شود مطمئناً رضایت فرهنگیان را در پی خواهد داشت که تا حدود زیادی هم این کار انجام شده است.»

وی با بیان اینکه یکی از ابعاد رتبه‌بندی این بود که حقوق فرهنگیان افزایش پیدا کرد، افزود: «ابعاد دیگرش نیز شان و منزلت فرهنگیان است که این هم جزو مطالبات ماست و قطعاً با وجود رتبه‌بندی این اتفاق خواهد افتاد.»

پوربخشی با تأکید بر اینکه دید مثبتی نسبت به اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان داریم، اظهار کرد: «ایراداتی در بعضی جاها وجود دارد که مطرح می‌کنیم که مقداری از آن مربوط به بروکراسی‌هاست و بخشی هم مربوط به ساختار اداری آموزش و پرورش است که این‌ها نیاز به اصلاح و بازنگری دارد که مطمئناً اگر درست شود، فرهنگیان راضی‌اند.»

وی خاطرنشان کرد: «ایرادات کار و اعتراض برخی همکاران نسبت به رتبه‌بندی، طبیعی است اما کار باید یک بار انجام شود، تا با آزمون و خطا بتوانیم به بهترین شکل ممکن ادامه دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار