در گفت‌وگوی پانا با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر مطرح شد؛

وعده‌های صادق دولت سیزدهم به آموزش‌وپرورش؛ از اجرای رتبه‌بندی معلمان تا بازگشت شیر به مدارس

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تاکید کرد که دولت سیزدهم کارهای بزرگ متوقف شده و بر زمین مانده در حوزه آموزش و پرورش را تحقق بخشید و موجبات رضایت جامعه بزرگ فرهنگیان را فراهم کرد.

کد مطلب: ۱۴۴۲۰۶۱
لینک کوتاه کپی شد
وعده‌های صادق دولت سیزدهم به آموزش‌وپرورش؛ از اجرای رتبه‌بندی معلمان تا بازگشت شیر به مدارس

علی موحدی در گفت‌وگو با پانا درباره اجرای قانون رتبه‌بندی اظهار کرد: «دولت مردمی ایران قوی آیت‌الله رئیسی به دولت وعده صادق مشهور است. همه وعده‌هایی که در حوزه آموزش و پرورش به دانش آموزان و فرهنگیان داده شد و بعضی از این وعده‌ها هم مربوط به دوران‌های گذشته بود اما با همت مجموعه مدیران آموزش و پرورش و پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و حمایت همه جانبه دولت مردمی محقق شد.»

وی ادامه داد: «یکی از موضوعات بسیار مهم بحث شیر مدارس بود که چندین سال متوقف شده بود. فرمایش ریاست محترم جمهور و دیدگاه وزیر این بود که این موضوع دوباره در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد و الحمدالله امروز همه استان‌ها در این حوزه گام‌ها موثر برداشته‌اند و با شرکت‌های مختلف قرارداد امضا کرده‌اند و هم‌اینک این وعده هم در مدارس سراسر کشور و همه استان‌ها محقق شده که جای تقدیر و تشکر دارد.»

موحدی تصریح کرد: «قطعا این اتفاق رضایت دانش آموزان و والدین و اصلاح فرهنگ تغذیه دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: «از دیگر وعده‌های دولت سیزدهم بحث مهم بر زمین مانده رتبه‌بندی بود که از مطالبات اساسی 11 ساله فرهنگیان بود. در شرایطی وزارت آموزش و پرورش پای این وعده آمد که کشور در اوج تحریم‌ها است، مشکلات زیادی دشمنان برای کشور به وجود آوردند و حتی زمان هم به طوری بود که میتوانست به اولویت‌های دیگری اختصاص پیدا کند. منتهی وزارت آموزش و پرورش با جدیت پای این وعده ریاست محترم جمهور آمد و این وعده به زمین مانده را اجرا کردند.»

موحدی گفت: «برخی از مطالباتی که باعث می‌شد که معلمان در سراسر کشور آن را بحث کنند رتبه‌بندی بود که الحمدالله امروز از آن گذشته‌ایم و یک کار تحقق یافته است. ما از مرحله استقرار رتبه بندی گذشته‌ایم و انشالله با همت همه مدیران آموزش و پرورش به مرحله ارتقای رتبه‌بندی خواهیم رسید.»

وی با بیان اینکه رضایت‌مندی خوبی برای فرهنگیان به لحاظ مالی ایجاد شده، گفت: «هرچند این اصل و غرض نهایی رتبه‌بندی نیست اما از قبل این موضوع که بحث ارتقای توانمندی و شایستگی‌های حرفه‌ای معلمان بوده است آن هم محقق شده و جای خوشحالی دارد.»

موحدی اضافه کرد: «امروز در همه استان‌ها این اتفاق خوب رقم خورده است و در استان بوشهر هم الحمدالله رضایتمندی خوبی بابت اجرای این قانون به وجود آمده است. شاید کمتر از 300 نفر از همکاران فرهنگی ما مانده باشند که در مسیر اصلاح و رسیدگی به وضعیت آن‌ها قرار داریم آن هم از مجموع 15 هزار معلمی که شاغل هستند و برخلاف بعضی از القائاتی که در برخی از رسانه‌ها میبینیم که رتبه‌بندی آنگونه که باید رضایت مندی معلمان را فراهم نکرده است واقعا اینطوری نیست.»

وی تصریح کرد: «این رضایت‌مندی به حمدالله وجود دارد هرچند که طرح به این بزرگی و سنگینی در مرحله استقرار حتما ایراداتی دارد ولی وزارت آموزش و پرورش با جدیت با همراهی مسئولان، میز رتبه‌بندی در همه استان‌ها به دنبال بهبود کار است و حتما در مرحله ارتقا، شاهد تلاش‌ها و رقابت‌های معلمان برای کسب مهارت‌های دانش، حرفه‌ای و حرکت به جلو خواهیم بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار