حسین‌زهی در گفت‌وگو با پانا:

نتیجه تعامل دولت و مجلس، تصویب و اجرای رتبه‌بندی معلمان بود

این مصوبه را بی‌ایراد نمی‌دانیم و طبیعی است در زمان اجرا با نقص‌هایی مواجه شویم

تهران (پانا) - نماینده مردم خاش، میرجاوه، تفتان در مجلس شورای اسلامی تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان را نتیجه تعامل دولت سیزدهم و مجلس یازدهم دانست و گفت ما این مصوبه را بی‌ایراد نمی‌دانیم و طبیعی است در زمان اجرا با نقص‌هایی مواجه شویم اما در واقع قانون رتبه‌بندی معلمان کاری بود که پس از 10 سال وقفه به نتیجه رسید.

کد مطلب: ۱۴۴۱۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
نتیجه تعامل دولت و مجلس، تصویب و اجرای رتبه‌بندی معلمان بود

اسماعیل حسین‌زهی در گفت‌وگو با پانا در خصوص قانون رتبه‌بندی معلمان که دستاورد دولت و مجلس بود، اظهار کرد: «یکی از یادگاران مجلس یازدهم رتبه‌بندی معلمان عزیز بود که سالیان سال متوقف مانده بود. بالاخره طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال تبدیل به قانون شد. البته ما این مصوبه را بی‌ایراد نمی‌دانیم و طبیعی است در زمان اجرا با نقص‌هایی مواجه شویم اما در واقع قانون رتبه‌بندی معلمان کاری بود که از تعامل دولت سیزدهم و مجلس یازدهم تبدیل به قانون و سپس اجرایی شد.»

وی با اشاره به انتظارات از دولت در زمینه طرح رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: «این انتظار از دولت وجود دارد که آیین‌نامه‌ای که اجرایی کرده بتواند به نفع فرهنگیان و معلمان عزیز کشور استفاده شود. در بخش امتیازات در این قانون شاید گلایه‌مندی‌هایی وجود داشته باشد که به خود آموزش و پرورش باز می‌گردد. این نیاز وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی به موقع در جهت توضیحات و اتفاقات این طرح داشته باشد تا اگر بر حسب تصادف حقی از کسی ضایع شده امکان گرفتن آن را داشته باشد.»

این عضو کمیسیون عمران با اشاره به نیاز اطلاع‌رسانی در زمینه امتیازات، افزود: «معلمان نیز با توجه به بارگذاری که در سامانه انجام دادند، شاید انتظار رتبه بالاتری را داشته باشند. این نیاز وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی کند و علت امتیازات را توضیح دهد تا معلمان و فرهنگیان عزیزی که دچار مشکل هستند، هر چه زودتر مرتفع شود.»

وی در رابطه با امکان رفع حواشی توسط آموزش و پرورش، بیان کرد: «وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با اطلاع‌رسانی‌ برای پاسخ به حاشیه‌ها و گلایه‌ها نسبت به طرح رتبه‌بندی معلمان داشته باشد. همچنین این وزارتخانه می‌تواند گروه‌هایی را به استان‌های مختلف بفرستد تا مدارک را مجدد بارگذاری کنند. با این شیوه اگر نقصی نیز در پرونده افراد وجود داشته باشد، برطرف می‌‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار