معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

شکل‌گیری مدارس تکمیلی استعدادپروری و مهارت‌آموزی اولویت معاونت آموزش ابتدایی

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور در هتل آسمان کرمان گفت عمده دارایی ما در دوره آموزش ابتدایی آموزگاران هستند و نظام مدیریت صحیح آموزشگاهی مورد تاکید معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۵۶۵
لینک کوتاه کپی شد
شکل‌گیری مدارس تکمیلی استعدادپروری و مهارت‌آموزی اولویت معاونت آموزش ابتدایی

حمید طریفی حسینی ضمن تبیین جایگاه نظام آموزش ابتدایی به عنوان اساسی‌ترین رکن در نظام تعلیم و تربیت، گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی ما ارتقای جایگاه آموزش ابتدایی در نظام تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به اینکه اهداف و ماموریت‌های جدید در دستور کار معاونت آموزش ابتدایی است، افزود: حدود ۹ میلیون دانش آموز در دوره ابتدایی داریم و ۶۰ درصد از آموزش های ما در این حوزه است، بنابراین ضرورت دارد در بخش های مختلف کشور توجه ویژه ای به دوره ابتدایی و حتی دوره پیش از دبستان شود.

 معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: هر چند کمترین اعتبار مالی را در سال های گذشته در دوره آموزش ابتدایی داشته‌ایم، اما عمده دارایی ما در این دوره آموزگاران ما هستند و شایسته است نظام مدیریت آموزشگاهی به بهترین شیوه صورت گیرد.

طریفی حسینی خاطرنشان کرد: اخیرا ۲۰ میلیارد تومان صرف توانمندسازی معلمان کرده‌ایم و تقویت هویت کودکان ابتدایی با تبدیل کردن طرح‌های زیاد جاری به فرایندهای دائمی نظام آموزشی و شکل‌گیری مدارس تکمیلی استعدادپروری، مهارت آموزی و خلاقیت‌پروری در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی از موضوعات همچون سواد خواندن، زبان‌آموزی، تفکر یا انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل در دوره‌های مختلف در معاونت آموزش ابتدایی دنبال شده‌ است، گفت: دو رویکرد اساسی در معاونت آموزش ابتدایی داریم، یک رویکرد ناظر به حل مسائل جاری و تدبیر امور است و در رویکرد دوم ناظر به برنامه تحولی آموزش ابتدایی است که مبتنی بر سند تحول بنیادین پیگیری می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: معلم فقط انتقال دهنده دانش و اطلاعات به دانش آموزان نیست، بلکه رسالت وی پرورش خلاقیت، نوآوری، پرورش تفکر، کشف استعدادهای دانش آموزان، آموختن مهارت های زندگی به دانش آموزان و در نهایت با منش و رفتار خود قرار دادن دانش آموز در مسیر صحیح زندگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار