معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور

رویکرد وزارت آموزش و پرورش تحقق همه ساحتی و کیفیت بخشی به جریان تربیت است

مشهد(پانا)- معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: رویکرد اصلی وزارت آموزش و پرورش تلاش برای تحقق تربیت همه ساحتی و کیفیت بخشی به جریان تربیت است. ساحت تربیت زیستی و بدنی هم فی نفسه هدف و غایت تربیتی است.

کد مطلب: ۱۴۴۶۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
رویکرد وزارت آموزش و پرورش  تحقق همه ساحتی و کیفیت بخشی به جریان تربیت است

حمید طریفی حسینی در ابتدای مراسم افتتاح اتاق های درس تربیت بدنی در مدارس استثنایی "توحید" ناحیه شش مشهد و "ولایت" شهرستان فریمان با اشاره به ماهیت ورزش به عنوان پدیده ای چندبعدی و دارای کارکردهای مختلف، ابعاد تربیتی، فرهنگی و اجتماعی ورزش در آموزش و پرورش را با اهمیت برشمرد و از ساحت تربیت بدنی و زیستی هم به مثابه هدف تربیتی و هم به مثابه راه و طریقت تحقق اهداف سایر ساحت های تربیتی یاد کرد.

طریفی حسینی افزود: توجه به این ساحت تربیتی یکی از دستور کارهای اصلی بوده که نمود آن را در طرح شهید سلیمانی و ساخت و راه اندازی حدود ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه استاندارد می توان مشاهده کرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: علاوه بر به رسمیت شناختن حقوق تربیتی دانش آموزان باید دسترسی را برای دانش اموزان فراهم کنیم و فضایی دسترس پذیر در مدارس داشته باشیم که در کنار فعالیت های آموزشی فعالیت های تربیت بدنی نیز مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه ضمن برشمردن برخی از اقدامات انجام شده در حوزه تربیت بدنی دانش آموزان استثنایی از برنامه ریزی سازمان در خصوص به روز رسانی برنامه درس تربیت بدنی، نیاز سنجی برنامه درسی تربیت بدنی و تدوین نرم های آمادگی جسمانی دانش آموزان استثنایی با همکاری پژوهشکده کودکان استثنایی، اخذ مجوز و اجرای رشته تحصیلی تربیت بدنی ویژه دانش آموزان استثنایی با آسیب شنوایی برای اولین بار در کشور، توسعه فعالیت های فوق برنامه و رشته های تربیت بدنی ویژه دانش آموزان استثنایی، فعال سازی ظرفیت کانون های تندرستی و سلامت، انعقاد تفاهم نامه با فدراسیون ورزش های ناشنوایان و آغاز پارالمپادها و لیگ های ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی خبر داد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پایان با برشمردن اهمیت تامین زیرساخت های ورزشی مورد نیاز مدارس، از راه اندازی حدود ۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه ای استاندارد در قالب اتاق های تخصصی تربیت بدنی، سالن های ورزشی، زمین های چمن مصنوعی، کانون های تندرستی در سال ۱۴۰۲خبر داد.

در ادامه رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: اتاق های درس تربیت بدنی در جهت ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی، پرورش مهارت های حرکتی و کیفیت بخشی به فعالیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان افتتاح شد و امروز علاوه بر افتتاح اتاق تربیت بدنی در آموزشگاه توحید به صورت همزمان ششمین اتاق تربیت بدنی نیز در آموزشگاه ولایت شهرستان فریمان افتتاح شد و هفتمین اتاق تربیت بدنی در شهرستان تربت حیدریه در حال تجهیز می باشد که در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

جواد روحانی با اشاره به اینکه این اتاق ها به همت خیرین و همچنین با اعتبارات سازمان آموزش و پرورش استثنایی و اداره کل آموزش و پرورش استان برای مدارس استثنایی تامین شده است خاطر نشان کرد: از سال گذشته بر اساس سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و سند تحول بنیادین مبنی بر توجه به فعالیت های جسمانی دانش آموزان، توسعه اتاق های درس تربیت بدنی را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

روحانی گفت: تأمین و آماده‌سازی فضاهای درون مدرسه‌ای را مقدمه‌ای برای تعلیم و تربیت زیستی و بدنی دانست و افزود: بهینه‌سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای به منظور افزایش میزان تحرک بدنی دانش آموزان، اصلاح ساختار قامتی، افزایش شادی و نشاط و تربیت و تحویل نسلی سالم و با نشاط به جامعه از مهم‌ترین اهداف ایحاد اتاق های تربیت بدنی است.

شایان ذکر است همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و در راستای اجرای برنامه ایجاد، تجهیز و توسعه کلاس های درس تربیت بدنی در مدارس استثنایی و مراسم افتتاحیه سراسری کلاس های درس تربیت بدنی، اتاق درس تربیت بدنی در آموزشگاه ولایت شهرستان فریمان و اتاق های تربیت بدنی، بازی درمانی و تکنولوژی آموزشی در پیش دبستانی و دبستان توحید (ناحیه شش مشهد) با حضور ویدئو کنفرانسی طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه شش مشهد، مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریمان و جمعی دیگر از مسئولین استانی افتتاح شد.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار