معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

قانون تحول معاونت پرورشی‌و‌فرهنگی در آموزش‌و‌پرورش در حال تدوین است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی تاکید کرد‌ دو نگاه در معاونت پرورشی و فرهنگی مدنظر داریم؛ نگاه کارمندی و نگاه وظیفه‌گرایی. با نگاه کارمندی هیچ اتفاقی در آموزش و پرورش رخ نمی‌دهد اما نگاه وظیفه‌گرا یک نگاه متحول‌گرایانه است.

کد مطلب: ۱۴۶۲۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد
قانون تحول معاونت پرورشی‌و‌فرهنگی در آموزش‌و‌پرورش در حال تدوین است

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی در جمع معاونان پرورشی و فرهنگی استان‌ها و مناطق سراسر کشور در اردوگاه شهید‌باهنر گفت: هفته تربیتی امسال با میلاد حضرت مهدی (عج) متقارن شد. این هفته را به شما تبریک می‌گویم؛ معتقدیم در جمهوری اسلامی ایران تمام ارکان و اضلاع و همه موثرین، برای ظهور امام زمان (عج) زمینه‌سازی می‌کنند لذا نقش مربی تربیتی در این باره بسیار نقش مهم است.

وی افزود: جلسه امروز با چند هدف برگزار شده است؛ وزارت آموزش و پرورش با ۱۲۲ هزار مدرسه، ۶۰۰ هزار کلاس درس، حدود یک میلیون همکار فرهنگی و ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز ساختار بسیار عظیمی دارد که حرکت دادن این ساختار بسیار سخت است.

پورثانی ادامه داد: برای رسیدن پیام معاونت پرورشی و فرهنگی به کف مدارس باید تلاش شود. همچنین باید تلاش کنیم در آموزش و پرورش تحول ایجاد شود.

معاون وزیر بیان کرد: ما دو نگاه در معاونت پرورشی و فرهنگی مدنظر داریم؛ نگاه کارمندی و نگاه وظیفه‌گرایی. با نگاه کارمندی هیچ اتفاقی در آموزش و پرورش رخ نمی‌دهد اما نگاه وظیفه‌گرا یک نگاه متحول‌گرایانه است.

وی اظهار کرد: در معاونت پرورشی و فرهنگی مربیان تربیتی و معاونین پرورشی، علمدار پرچم تربیت در آموزش و پرورش هستند. نگاه تحولی و تحول‌گرایی همان نگاه حاج قاسم سلیمانی است که باید در آموزش و پرورش مورد تاکید باشد.

پورثانی تاکید کرد: هیچ ساختاری در نظام اداری بزرگتر از ساختار آموزش و پرورش نیست. باید برای تحول این ساختار تلاش کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: مبنایی‌ترین و مهم‌ترین برنامه، تا افسر میدان آن برنامه‌ که نیروی انسانی است، قوی نباشد اجرایی نمی‌شود لذا مهم‌ترین رکن در اجرای فعالیت‌ها نیروی انسانی است.

وی همچنین در پایان افزود: یکی از اهدافی که مدنظر است انجام یک کار تحولی در معاونت پرورشی و فرهنگی خواهد بود که انشالله به نتیجه برسد.

پورثانی با اشاره به موضوع تحول در فضای مجازی گفت: قانون تحول معاونت پرورشی و فرهنگی در آموزش و پرورش در حال تدوین است تا انشالله تحولی در فضای رسانه و مجازی صورت ‌گیرد.

‌در پایان این جلسه برخی از معاونان پرورشی و فرهنگی مناطق و استان‌های مختلف سراسر کشور به بیان نکات و دغدغه‌های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار