وزیر آموزش و پرورش:

مجلس شورای اسلامی بالا ترین و اصلی‌ترین ظرفیت آموزش و پرورش برای تحول است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت آموزش و پرورش به آرامش نیاز دارد و یکی از مسیرهای ایجاد این آرامش ، فعالیت‌هایی است که در حوزه امور مجلس صورت می‌پذیرد لذا نقش کارکنان حوزه امور مجلس وزارت بسیار مهم است که لااقل از آن حیث آسیب نبینیم

کد مطلب: ۱۴۲۹۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مجلس شورای اسلامی بالا ترین و اصلی‌ترین ظرفیت آموزش و پرورش برای تحول است

به گزارش روابط عمومی معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش؛ رضامراد صحرایی در در دیدار با کارکنان حوزه امور مجلس این وزارتخانه به مناسبت دهم آذرماه، روز مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت این روز و قدردانی از معاون حقوقی و امور مجلس برای خدمت شایسته به آموزش و پرورش و تشکر از مدیرکل و کارکنان امور مجلس اظهار کرد: باید با خلق نیکو، پاسخ آرامش‌بخش و قانع‌کننده برای نمایندگان ملت داشته باشیم و با تقویت سطح گفتمان‌سازی، مشکلات را حل کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت پاسخدهی به‌هنگام حوزه‌های مرتبط به مکاتبات دفتر امور مجلس وزارت تاکید کرد: لازم است تا در بخشنامه‌ای، محدودیت زمانی این پاسخدهی مشخص و از حوزه‌ها مطالبه شود.

وی اضافه کرد: گزارش تعامل میان آموزش و پرورش و مجلس شورای اسلامی هر 6 ماه یک بار به کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی اعلام شود.

صحرایی در پاسخ به مشکل مطرح شده از سوی یکی از کارکنان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه چرا رتبه‌بندی شامل حال تعداد اندک کارکنان اداری نشده است، گفت: اشکالات قانونی رتبه‌بندی معلمان، زیاد است. یکی از اشکالات همین محرومیت کارکنان اداری است و از این نظر ما در کنار اداری‌ها برای حل این اشکال بوده‌ایم و و هر کاری که می‌توانستیم کردیم اما نتیجه نداد. حتی تبدیل نیروهای اداری به آموزشی را در شورای مرتبط تصویب کردیم لیکن به علت مخالفت سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه متوقف شد. بعد از آن در پی پرداخت کامل فوق‌العاده ویژه به این عزیزان شدیم و در برنامه هفتم دنبال کردیم که در نهایت موافقت نشد اما با این وصف همچنان پیگیر خواهیم بود.

قاسم احمدی‌لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این نشست در سخنان کوتاهی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله مدرس و شهدای غزه و تشکر از زحمات و فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه امور مجلس گفت: در بیان حجم بالای کاری این کارکنان همین بس که از ۶۱ هزارو ۷۴۶ مکاتبه معاونت حقوقی و امور مجلس (بیش از ۲۶ هزار وارده و ۳۴ هزار نامه صادره) حدود ۵۹ درصد از آن مربو ط به حوزه مجلس و پاسخگویی به ۲۸۶ نماینده حال حاضر مجلس شورای اسلامی است.

وی ضمن قدردانی از حامد صبوری (مدیر کل امور مجلس) برای راهبری منضبط و خوب برابر امکانات و مقدورات خاطرنشان کرد: این مدیریت و بودن همکاران توانمند منجر به کسب توفیقات متعدد در این حوزه شده است.

حامد صبوری، مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز ضمن تشکر و تقدیر از کارکنان دفتر امور مجلس با ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد دفتر امور مجلس به تفکیک دولت سیزدهم و سال جاری گفت: در ابتدای پذیرش این مسئولیت، بنا را بر شناخت بیشتر مجموعه و حوزه کاری گذاشتیم . هدفگذاری، سیاستگذاری، تدوین راهبرد و منشور اخلاقی از جمله اقداماتی بود که انجام گرفت و در این سیاستگذاری 6 واژه شایسته‌مداری، تعامل، پاسخگویی، رصد و پایش، اطلاع‌رسانی، مدیریت دانش و اخلاقمداری مطمح نظر بوده است.

مدیرکل امور مجلس، تخصصی کردن امور در حوزه ارتباطات را از اولویت‌های این دفتر عنوان کرد و افزود: در همین راستا کمیسیون‌ها رصد شده و به آن‌ها پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به نمودار تفکیک موضوعی مکاتبات نمایندگان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حدود ۴۹ درصد از این مکاتبات مربوط به معاونت برنامه‌ریزی و حوزه نیروی انسانی است.

صبوری خواستار ایجاد سامانه آنلاین پیگیری امور مجلس (سپام) شد و گفت: نبود یک سامانه یکپارچه موجب شده تا نتوانیم مستندسازی لازم را داشته باشیم.

گفتنی است پیش از این نشست، احمدی‌لاشکی با حضور در اتاق همکاران حوزه امور مجلس با اهدای لوح از اهتمام این کارکنان سپاسگزاری و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار