بانشی: سازمان دانش‌آموزی، ابزار پیشبرد تعلیم و تربیت در کشور است

مشهد (پانا) - معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس، سازمان دانش‌آموزی را به عنوان یک سازمان دارای نظم، قاعده و انسجام حائز اهمیت فوق العاده‌ای برشمرد و افزود: سازمان دانش‌آموزی ابزار پیشبرد تعلیم و تربیت در کشور است و این سازمان با انجام رسالت‌های خود نقش مهمی در تربیت دانش‌آموزان چند ساحتی دارد.

کد مطلب: ۹۹۰۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
بانشی: سازمان دانش‌آموزی، ابزار پیشبرد تعلیم و تربیت در کشور است

جهانبخش بانشی در جمع مسوولان سازمان دانش‌آموزی فارس در مشهد، ضمن تقدیر از مدیریت این سازمان در استان، گفت: انسجام، وحدت و همدلی موجود در سازمان دانش‌آموزی فارس را در هیچ کجا نمی‌توان یافت و همین وحدت رویه در بخش‌های سازمان موجب پیشرو بودن این سازمان در تحقق اهداف و رسالت‌ها شده‌است.
او ادامه داد: سازمان دانش‌آموزی، یکی از عواملی است که می‌تواند در تحقق ساحت‌های سند تحول بنیادین موثر باشد و منش‌های تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی تعریفی دقیق و جزیی و عملیاتی از ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین است.
او تربیت‌اجتماعی را اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین رسالت سازمان دانش‌آموزی برشمرد و افزود: پیشتازی که عشق به وطن، دوستی با طبیعت، یاری و مهربانی، عدل و انصاف، ادب و خوش خلقی، نظم و قانونمداری و ... را می‌آموزد چند بُعدی می‌شود و برای زندگی گروهی و زندگی در اجتماع مهیا می‌شود.
او افزود: همه‌ی این‌ها زیر مجموعه تربیت اجتماعی است که اگر بتوانیم اینها را در دانش‌آموز نهادینه کنیم در پایان به یک نسل توسعه یافته می‌رسیم که برای هم زندگی می‌کنند.
بانشی، اصلی‌ترین رکنی که در یک فعالیت تشکیلاتی باید به آن توجه کنیم را قانونمندی و نظم عنوان کرد و ادامه داد: اگر قانونی که همه‌ی کارهای ما را در بربگیرد نداشته باشیم نمی‌شود برنامه‌ریزی منظمی داشت و در نهایت به موفقیت رسید.
او تاکید کرد: وجه تمایز سازمان دانش‌آموزی با سایرین برخورداری از مرام‌نامه‌ها و اساسنامه‌هایی است که این سازمان را قانونمند و موفق در برنامه‌ها کرده است و قانونمندی و نظم‌پذیری اصلی‌ترین رکن این سازمان است.

او اظهار کرد: سازمان‌ دانش‌آموزی به دانش‌آموز یاد می‌دهد که خوب بیندیشند، خوب زندگی کنند و زمینه خوب زندگی کردن سایرین را هم فراهم کند و مبنای این مهم، فردگرایی نیست و در مجموعه‌ای محقق می‌شود که هر جزء آن در اختیار سایر اجزا است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، افزود: نقص آموزشی نسل‌های پیشین، توجه به فردگرایی بجای جمع‌گرایی بود در حالیکه سازمان دانش‌آموزی آمده است تا زندگی گروهی و زندگی کردن برای جمع را به دانش‌آموزان بیاموزد چرا که بدون شک هرکسی برای خود، نتیجه‌ای جز عدم توسعه یافتگی ندارد.
او عنوان کرد: تشکیلات قوی سازمان دانش‌آموزی که عهده‌دار بخش بزرگی از تعلیم و تربیت است می‌تواند با همدلی و همکاری این تحول را ایجاد کند و نسلی توسعه یافته را تربیت کند.
او در ادامه از مسوولان خواست تا برای دانش‌آموزان شادی‌آفرینی کنند و از انجام برنامه‌های فاقد شادی بپزهیزید و اصل نشاط و شادی و پویایی باید یک رکن مهم در برنامه‌ها باشد.
بانشی افزود: ما به عنوان معماران تعلیم و تربیت باید علاوه بر باور قلبی به منش‌های تشکیلاتی، برای نهادینه شدن این منش‌ها تلاش کنیم و کلیدواژه‌ها و منش‌های تشکیلات پیشتازان دنیایی از معنا در آن نهفته است که می‌تواند فرد را چند ساحتی کرده و او را برای زندگی جمعی مهیا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار