نظارت بر بوفه‌های مدارس فارس در حال اجراست

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس به همراه رئیس اداره انجمن اولیاء و مربیان از نخستین کیترینگ صنعتی ایران، بازدید کرد.

کد مطلب: ۹۹۱۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر بوفه‌های مدارس فارس در حال اجراست

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، هدف از این بازدید را در راستای تأمین اغذیه سالم در بوفه های مدارس عنوان کرد و افزود: در این بازدید از تجهیزات، خط تولید، سیستم‌های نگهداری، بسته‌بندی، مجوزهای بهداشتی و استانداردها، انبارهای مواد غذایی، روشهای حمل و توزیع و ... که در فضایی به متراژ 5 هزار مترمربع و زیربنای 3500 متر مربع در شهرک صنعتی شیراز قرار دارد، بازدید شد.


محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به دستورالعمل بهداشتی پایگاه تغذیه سالم سازمان دانش‌آموزی منطبق با دستورالعمل اجرایی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محصولات غیر قابل عرضه در بوفه‌های مدارس را سوسیس، کالباس، انواع پیتزا و تمام فرآورده‌های حاوی سوسیس و کالباس، همچنین انواع همبرگر، انواع سالادالویه، فلافل، سمبوسه، انواع اشترودل، انواع پیراشکی، دونات، ناگت و ... دانست و افزود: عرضه محصولات ذکر شده در بوفه‌های مدارس ممنوع است و کترینگ‌های صنعتی می‌توانند در تهیه اغذیه سالم برای دانش‌آموزان جایگزین مناسبی باشند.

او ادامه داد: آن چه در سازمان دانش‌آموزی در تهیه مواد غذایی مورد نظر است؛ محیط های ایزوله، فرآیند کاری طبق دستورالعمل های وزارت بهداشت، سیستم های استاندارد و تجهیزات صنعتی به روز، مدیریت مناسب در تهیه و توزیع به موقع، مواد مصرفی، تاریخ مصرف، توجه به سن و ذائقه مصرف کننده و در مجموع ارائه غذای سالم به دانش آموزان در مدارس است که شرکت تولید کننده مواد غذایی مدارس که طرف قرارداد سازمان دانش آموزی استان فارس قرار می گیرد بایستی از حداکثر این شرایط برخوردار باشد.
کلاری افزود: شرکت‌های متقاضی همکاری در تهیه غذای سالم باید مجوزهای لازم از سازمان‌های علوم پزشکی (غذا و دارو) و وزارت صنعت را کسب کند.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار