برگزاری نخستین جشنواره ملی فریادهای شادی و نغمه‌های اردویی ویژه دانش‌آموزان + پوستر

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از ارسال فراخوان نخستین جشنواره ملی فریادهای شادی و نغمه‌های اردویی ویژه دانش‌آموزان و مربیان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی خبر داد و افزود: این جشنواره با هدف ایجاد نشاط و شادابی در مدارس، کلاس‌های درس و اردوهای دانش‌آموزی برای نخستین بار در کشور توسط سازمان دانش‌آموزی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۹۸۸۹۵۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری نخستین جشنواره ملی فریادهای شادی و نغمه‌های اردویی ویژه دانش‌آموزان + پوستر

محسن کلاری در گفت‌وگو با پانا ادامه داد: شادی یکی از نیازهای اساسی انسان است و بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از ویژگیهای مدرسه در افق چشم انداز 1404مدرسه ای است که تامین کننده نیازهای فردی و اجتماعی و محیط اخلاقی، علمی، امن، سالم و با نشاط و مهرورز و برخوردار از هویت جمعی باشد.

او این جشنواره را یک اقدام عملیاتی در پاسخ به پرسش مهر 98 رییس جمهوری عنوان کرد و افزود: بر اساس پرسش مهر امسال دانش‌آموزان باید نسبت به اینکه "آیا محیط مدرسه یک محیط دلپذیر شاد، دلخواه و پر نشاط است" پاسخ دهند، که این جشنواره و حضور دانش‌اموزان در آن پاسخ عملی به این پرسش است.

او، خلق آثار جدید و تحول کیفی فریادهای شادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: این جشنواره در دو قالب کلامی و غیر کلامی برگزار می گردد و محتوای جشنواره نیز بر مبتنی بر منش های 12گانه تشکیلاتی، مهارت‌های 4گانه تشکیلاتی و مهارت‌های اجتماعی است.

به گفته‌ی معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی فارس، مهلت ارسال آثار به استان تا 20 دی‌ماه تعیین شده است و پس از آن آثار برگزیده استانی برای شرکت در جشنواره ملی به تهران ارسال خواهند شد و جشنواره کشوری در در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

اسماعیل زاهدیان نژاد افزود: این جشنواره ویژه دانش آموزان و مربیان پیشتاز سازمان ‌دان‌آموزی است و علاقمندان می‌توانند آصار خود را با در دو قالب کلامی و غیر کلامی و مبتنی بر منش‌های دوازده‌گانه مهارت‌های چهار گانه تشکیلاتی و مهارت‌های اجتماعی ارسال نمایند.

او مهارت‌‌های تشکیلاتی را هویت تشکیلاتی، امداد و کمک‌های اولیه، گره و چوب‌بندی، صف جمع و جهت‌یابی و مخابره عنوان کرد و افزود: منش‌های دوازده‌گانه پیشتازان نیز درستی و دوستی، ادب و خوش‌خلقی، دوستی با طبیعت، میهن‌دوستی، شجاعت و دلیری، نظم و قانونمداری، دیانت و معنویت، عدل و انصاف، تلاش و صرفه‌جویی، مسوولیت‌پذیری و مشارکت‌جویی و تدبیر و تفکر است که دانش‌آموزان پیشتاز می‌توانند با کمک این‌ها به خلق آثار جدید بپردازند.

علاقمندان می توانند آثار خود را بصورت تیمی و حداکثر تا سه دقیقه تنظیم و به دبیر خانه جشنواره واقع در سازمان دانش‌آموزی مناطق خود ارسال نمایند .

فریاد شادی آواز بلند شادی آفرین است که در قالب فعالیتی گروهی، موزون، آهنگین بصورت کلامی همراه با شعر و یا غیرکلامی (همرا با ضرباهنگ دست، پا، چوب و سنگ و ...)و یا ترکیبی از آنها و با هدف شادی و نشاط در کلاس درس و مدرسه یا فعالیت‌های اردویی اجرا می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار