همزمان با سالروز تاسیس سوادآموزی به فرمان حضرت امام (ره):

معاون سوادآموزی استان ، فعالیت های سوادآموزی یزد را تشریح کرد

یزد(پانا)-معاون سوادآموزی استان یزد گفت : عملکرد سوادآموزی استان یزد در 5 ساله گذشته در کشور حائز رتبه "برتر شایسته تقدیر " شده است.

کد مطلب: ۹۹۰۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون سوادآموزی استان ، فعالیت های سوادآموزی  یزد را تشریح کرد

" مرآت امین الرعایا " صبح امروز به مناسبت سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره ) مبنی برتشکیل سوادآموزی در دیدار با نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد گفت: این عملکرد ناشی از همراهی مسئولان استانی ، ائمه جمعه و جماعات ، فرمانداران ، آموزش دهندگان، مجموعه آموزش وپرورش و دست اندرکاران امر سوادآموزری است .

وی با تجلیل از آرمان های والای حضرت امام (ره) در شکل گیری نهضت سوادآموزی افزود: استان یزد از گذشته تاکنون دراین عرصه از هیچ تلاش وکوششی فرو گذار نکرده است و درزمره استان های برتر کشور به شمار می رود.

" امین الرعایا " به فعالیتهای یکساله گذشته سوادآموزی استان اشاره کرد و گفت : دریکساله گذشته مهمترین جامعه هدف سوادآموزی را مددجویان ندامتگاه ها ، عشایر و کشاورزان ، اتباع خارجی ، گروههای دارای معلولیت و اولیای بیسواد دانش آموزان تشکیل داده اند

ایشان عملکرد ندامتگاههای استان در باسوادی مددجویان را ستود و گفت درمیان این گروه ها ، بهترین عملکرد در ندامتگاه مرکزی یزد محقق شده است.

معاون سوادآموزی تلاش برای تحکیم سواد در کشاورزان و تدوین چند جلد کتاب با موضوع کشاورزی را از جمله کار های ابتکاری استان برشمرد و گفت : شروع سوادآموزی اتباع نیز توسط سوادآموزی یزد رقم خورد و این طرح هم اکنون در سطح کشور عملیاتی شده است .

" مرآت امین الرعایا " شناسائی ، جذب و آموزش اولیای بیسواد دانش آموزان را ازدیگر طرح های موفق استان خواند و گفت : به جرآت می تواند گفت که تمامی اولیای دانش آموزان درگروه سنی هدف باسواد شده اند .

وی آغاز سوادآموزی گروه معلولیتی نابینایان را از سال 92 دراستان یزد دانست و گفت : با ترجمه کتاب های سوادآموزی به خط بریل هم اکنون در دوره انتقال نیز نابینایان در حال سوادآموزی هستند .

" امین " ایجاد مراکز یادگیری محلی درمناطق کمتر توسعه یافته استان برای ارتقای مهارت های اجتماعی ، فنی و حرفه ای سوادآموزان را ازدیگر کارهای استان برشمرد و گفت : این مراکز هم اکنون به یک پایگاه مهارت آموزی در محلات تبدیل شده و به همه گروهها ارائه خدمت می کند.

این مسئول عدم انسداد مبادی بیسوادی را ناشی از فقر فرهنگی واقتصادی خانواده ها دانست وافزود: متاسفانه هم اکنون درصدی از کودکان 6 تا 14 سال که باید درمدرسه باشند از آموزش به دورند .

معاون سوادآموزی آمار فعلی سوادآموزان استان را درگروه اتباع خارجی 1 هزار و 661 نفر ذکرکرد و افزود : افزون بر 2 هزار نفر نیز از شهروندان یزدی در دوره های سوادآموزی، تحکیم وانتقال در حال آموزش هستند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار