تاکید نماینده ولی فقیه برانسداد مبادی بیسوادی

یزد(پانا) - همزمان با هفتم دیماه سالروزصدورفرمان تاریخی حضرت امام (ره) مبنی برتشکیل نهضت سوادآموزی ، مدیرکل آموزش وپرورش معاونین ، مدیران نواحی و پرسنل حوزه سوادآموزی استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد دیدار کردند.

کد مطلب: ۹۹۰۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
تاکید نماینده ولی فقیه برانسداد مبادی بیسوادی

دراین دیدار "آیت الله محمد رضا ناصری " با اشاره به اینکه 40 سال از شکل گیری سوادآموزی به فرمان حضرت امام(ره) گذشته است افزود : خدمات هم اکنون شما نیز شایسته و چشمگیراست ولی باید بررسی شود چرا همچنان درجامعه ما باید افراد بیسواد وجود داشته باشند.

وی بر انسداد مبادی بیسوادی تاکید کرد و گفت : آموزش بخشی از بیسوادن امروز که از اتباع خارجی و میهمان ما هستند کار خوبی است که باید تدوام داشته باشد .

ایشان برگزاری دوره های تحکیم سواد و مهارت آموزی دراستان را ستود و گفت : درکنار همه اینها ، آموزش مسائل اعتقادی ودینی به سوادآموزان نیز یک ضرورت است .

نماینده ولی فقیه با اشاره به حضور آموزش دهندگان درمناطق روستائی و عشایری خاطرنشان کرد : ازآنجائی که شاید دسترسی این عزیزان به مبلغ دینی کمتر باشد لازم است شما درکنار سوادآموزی به آموزش مسائل زندگی ، اخلاقی ، تربیتی و احکام شرعی نیز توجه داشته باشید .

امام جمعه یزد بیان اصول اعتقادی شیعه را در کلاس های سوادآموزی لازم دانست و گفت : بدون آنکه به اعتقادات دیگران بی احترامی شود اعتقادات حقه اهل تشیع و اطاعت آنان از دستورات الهی و پیامبر اکرم اسلام (ص) درکلاس های سوادآموزی باید به خوبی ودرستی تبین شود.

آیت الله ناصری درپایان بار دیگر برتقویت بنیه دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت : نمونه بارز فرزندانی که با تربیت دینی فارغ التحصیل شده اند دانشمندان هسته ای ایران هستند که با تدین و تعهد درمراکز علمی ایران برای تعالی و ترقی کشور فعالیت می کنند .

درابتدای این جلسه مدیرکل آموزش وپرورش ومعاون سواداموزی استان هریک درسخنان کوتاهی گزارشی از آخرین وضعیت تحقق سند تحول بنیادین و برنامه های سوادآموزی دراستان یزد ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار