راه‌اندازی بخش نوسواد در کتابخانه‌های یزد

یزد(پانا) -معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش یزد گفت: همزمان با بزرگداشت هفته سواد آموزی بخش نوسواد کتابخانه آذر یزدی و کتابخانه حاج علی اکبر کاظمینی یزد راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۹۸۸۵۲۱
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی بخش نوسواد در کتابخانه‌های یزد

«مرات امین الرعایا» با اشاره به اهمیت فرا رسیدن هفته سواد آموزی، اظهار کرد:‌ ویژه برنامه‌های هفته سواد آموزی در استان یزد از امروز یکم دی ماه آغاز و به مدت هفت روز ادامه دارند.

وی شعار اولین روز از هفته سواد آموزی را «روز سواد آموزی و رسانه» عنوان کرد و افزود: عبارات «سواد آموزی، مشارکت و رونق تولید» و «سواد آموزی، خانواده و فرهنگ کتابخوانی» عناوین روزهای دوم و سوم هفته سواد آموزی در استان یزد است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در ادامه «سواد آموزی و مسئولان» را عنوان روز چهارم و «سواد آموزی و فرهنگ ایثار و شهادت» را عنوان تعیین شده برای روز پنجم دانست و گفت:‌ روز جمعه شش دی ماه روز «سواد آموزی و ترویج فرهنگ نماز و انتظار» و هفتم دیماه آخرین روز از بزرگداشت هفته سواد آموزی به نام«روز سواد آموزی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) و مقام معظم رهبری» نامگذاری شده است.

امین الرعایا با بیان این‌که برنامه‌های متنوع و مختلفی به منظور بزرگداشت هفته سوادآموزی در استان یزد تدوین شده است، تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، انعکاس دستاوردهای 40 ساله سوادآموزی در رسانه ملی، برگزاری نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی بومی سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی حضرت رقیه، راه‌اندازی بخش نوسواد کتابخانه آذر یزدی و کتابخانه حاج علی اکبر کاظمینی، از جمله برنامه‌های در دستور کار اداره کل آموزش و پرورش در هفته سواد آموزی است.

وی اجرای مسابقه انشاء نویسی بین سوادآموزان دوره انتقال به صورت متمرکز و بازدید سوادآموزان و آموزش دهندگان از کتابخانه عمومی از دیگر برنامه‌های هفته سواد آموزی در یزد است.

این مسئول در پایان سخنان خود برگزاری جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان یزد، برگزاری برنامه جشن ،نمایش و تجلیل از آموزش دهندگان و مسئولین در ندامتگاه مرکزی یزد و حضورآموزش دهنده‌ها و کارکنان سوادآموزی در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این هفته هستند.

ایسنا/یزد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار