این نظام حاصل خون هزاران شهید و شرکت در انتخابات به منزله حمایت همه جانبه از آن است

شیراز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس بر حضور پرشور همه فرهنگیان در انتخابات تاکید کرد و گفت: این نظام حاصل خون هزاران شهید می باشدو شرکت در انتخابات به منزله حمایت همه جانبه از نظام می باشد به همین خاطر آموزش و پرورش استان برای حضور پرشور فرهنگیان در انتخابات تلاش خواهد کرد.

کد مطلب: ۹۸۹۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، دکتر علی عسکر نجفی در جمع کارکنان اداره کل ، ماموریت خطیر همه فرهنگیان را تربیت مهمترین عنصر آفرینش معرفی کرد و گفت : همه ما در تلاشیم زمینه های تربیت صحیح دانش آموزان استان پهناور فارس را فراهم کنیم و این وظیفه سنگین از طرفی باعث خوشبختی است چرا که ما برگزیدگانی در این حوزه هستیم که این مسئولیت مهم را به عهده داریم و باید همواره شکرگذار باشیم .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با تاکید بر اهمیت ایجاد امنیت و سالم سازی محیط های آموزشی گفت : سیاست آموزش وپرورش توسعه کیفیت آموزشی وتربیتی است و در این توسعه کیفی تقویت روحیه همکاری وتعاون وکارگروهی ،توسعه خلاقیت وافزایش انگیزه در کنار توسعه روحیه هم نوع دوستی ومسوولیت پذیری در قبال جامعه مورد توجه قرار دارد .

وی با تاکید بر اینکه کار آموزش و پرورش نیازمند نقشه راه است گفت : در این راستا وزیر آموزش وپرورش در ابتدای سال تحصیلی در افق 1400 محورهایی را تبیین و ترسیم کردند که همه باید بر اساس آن حرکت کنیم و باید تلاش کنیم بر اساس همین محورهای هشت گانه کارها را پی ریزی ، برنامه ریزی و پی گیری کنیم .

نجفی در تشریح این محورهای هشت گانه گفت : ما باید دنبال تربیت چند ساحتی باشیم و همه حوزه های تربیت مد نظر قرار گیرد ، باید تلاش کنیم زیر نظام های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که شامل زیرنظام برنامه درسی ، نیروی انسانی ، فضا و تجهیزات و امکانات ، مدیریت و راهبری ، پژوهش و ارزشیابی استقرار یابند ،

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تقویت مدرسه را یکی دیگر از محورهای مطرح شده عنوان کرد و گفت : لازمه تحول در آموزش و پرورش ، تحول در مدرسه است و در این میان بهبود مدیریت مدارس و انتخاب و انتصاب مدیران شایسته و تعالی مدیریت بسیار مهم است چرا که اگر بناست مدرسه محور باشد کسی که باید منادی و رهبر تحول و تغییرات مثبت باشد مدیر است .

وی با تاکید بر لزوم ارتقا جایگاه معلمان گفت : نیروی انسانی رمز پویایی ، نشاط ، سرزندگی و ایجاد تغییرات است و از آنجا که معلم کانون اصلی تحولات آموزش و پرورش است لذا باید جایگاه معلم به عنوان یک محور اساسی مورد توجه قرار گیرد .

نجفی گفت : آموزش و پرورش به دنبال اهداف متعالی و بلندی است که از این طریق عدالت آموزشی و ایجاد فرصت های برابر در این حوزه را برای همه هموطنان فراهم نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود : آموزش و پرورش به تنهایی از عهده مسئولیت خطیر تعلیم و تربیت برنمی آید و باید همه شرکای ما پای کار بیایند و با ایجاد انگیزه و بسترسازی زمینه مشارکت آنها فراهم شود .

وی با تاکید بر لزوم بهبود اقتصاد آموزش و پرورش به عنوان یکی دیگر از محورهای هشت گانه گفت : ضعف منابع و کمبود اعتبارات باعث شده بین درخواست ها و آن چیزی که در دسترس است فاصله زیادی باشد.

نجفی افزود : باید در تامین منابع و اعتبارات و ایجاد رابطه و تعادل بین خواسته ها و نیازها و داشته ها تلاش شود که در این راستا ظرفیت های خوبی مانند صندوق ذخیره فرهنگیان در دستور کار است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت : برای تحقق این محورها باید بسترهایی از جمله ایجاد امنیت ، آرامش ، انسجام و همدلی میان همکاران ، گسترش تعاملات برون سازمانی و استفاده از ظرفیتهای آنها ، گسترس تعاملات درون سازمانی ، رعایت حقوق مردم و حق الناس فراهم شود .

وی فارس را به لحاظ پراکندگی و گستردگی به عنوان " ایران کوچکی " معرفی کرد و گفت : گستردگی و پراکندگی ، تنوع قومیتی ، مذهبی ، اقلیمی در استان فارس باعث شده کار در آن از پیچیدگی خاصی برخوردار باشد و که موانعی را بر سر راه ایجاد کرده است .

نجفی بر حضور پرشور همه فرهنگیان در انتخابات تاکید کرد و گفت: این نظام حاصل خون هزاران شهید می باشدو شرکت در انتخابات به منزله حمایت همه جانبه از نظام می باشد به همین خاطر آموزش و پرورش استان برای حضور پرشور فرهنگیان در انتخابات تلاش خواهد کرد.

وی به برخی از آفت هایی که سیستم تعلیم و تربیت خصوصا در استان را تهدید می کند اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی تصور می کنند آموزش و پرورش محل سهم خواهی و یا تسویه حساب شخصی است و به آن همانند ملک شخصی نگاه می کنند ، در حالی که باید گفت سیستم تعلیم و تربیت زمانی موفق می شود که بدور از این حواشی به دنبال کار علمی و تربیتی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در همین راستا گفت: تمام تلاش تیم مدیریتی آموزش و پرورش در استان و شهرستان ها معطوف به کار در راستای قانون و منطبق با برنامه های عملیاتی سند تحول بنیادین می باشد و تلاش شده تا از این حواشی و آفت ها به دور باشد.

نجفی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در سال جاری در حوزه پشتیبانی گفت : نظام مند کردن دریافت ها و پرداخت ها ، اتمام پروژه های نیمه تمام ، بهره برداری از هنرستان شهید بهشتی با ظرفیت هزار و 200 هنرجو و 11 رشته ، بهره برداری از پروژه حیات طیبه با دو هزار دانش آموز ، افزایش 40 میلیارد تومانی سهم خیرین در آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته از جمله اقدامات انجام شده است .

وی افزود : افزایش در آمدهای اختصاصی ، تبدیل به احسن کردن املاک و تغییر کاربری و فروش آنها ، 420 پروژه فعال فضای آموزشی ، پرورشی و ورزشی ، در تحقق ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش و سهم آن از عوارض امسال بیش از 2 میلیارد تومان عوارض وصول کرده ایم جمع آوری بخاری های غیر استاندارد بیش از 2هزار و 500 کلاس درس از جمله دیگر اقدامات آموزش و پرورش فارس است .

نجفی به اقدامات خوب در جهت ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با آن اشاره کرد و گفت : احیاء مسابقات قرآن مناطق 14 گانه ، کسب عنوان دستگاه برتر در کشور در حوزه نماز ، کسب رتبه های برتر در مسابقات قرآن و عترت و نماز و مسابقات سرود توسط دانش آموزان فارس و اجرای پرسش مهر از جمله اقدامات در حوزه پرورشی است .

نجفی با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در حوزه آموزش متوسطه در سال جاری گفت : کسب 7 رتبه تک رقمی در کنکور ، کسب 17 رتبه در المپیاد شامل کسب مدال نقره و مقام دوم مسابقات جهانی در مجارستان در رشته نجوم ، کسب رتبه های اول تا سوم در جشنواره های جابر ، جوان و نوجوان خوارزمی ، ایجاد رشته های مهارتی و راه اندازی هنرستان از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه است .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در تشریح برخی از اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزش ابتدایی در سالهای اخیر گفت: در حوزه جذب نوآموزان پیش دبستانی با توجه به اهمیت موضوع با اقدامات انجام گرفته موفق به جذب 37 درصدی نوآموزان پیش دبستانی شده ایم .

وی گفت : ما مهر امسال را با کمبود بیش از 9 هزار نفری نیروی انسانی شروع کردیم که واقعا سختی زیادی را پشت سر گذاشتیم ، لذا علی رغم همه ی کمبودها مِهر بانشاطی داشتیم و توانستیم هزار و 700 نیروی جدید را به سیستم اضافه کنیم .

نجفی به اقدامات خوب انجام گرفته در حوزه آموزش پژوهش اشاره کرد و گفت : کسب مقام اول استان در پژوهش ، 6 هزار اقدام پژوهی ، راه اندازی 19 مدرسه پژوهنده و بحث معلم پژوهنده حاصل تللاش ها همکارانمان در این حوزه است

وی گفت : خوشبختانه با تلاش های همکارانمان در حوزه سوادآموزی هم موفق به کسب مقام برتر سوادآموزی در بین استان های کشور شده ایم .

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود : جذب افراد بازمانده از تحصیل ، افزایش جذب دانشگاه فرهنگیان و توجه به شبانه روزی ها از اقدامات خوب دیگری است که نجفی به آنها اشاره کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار