افتتاح مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در داراب

داراب (پانا) - رئیس اداره سواد آموزی داراب در آیین گشایش مرکز یادگیری محلی سوادآموزی شهرک ایثار منطقه کوهستان از توابع بخش رستاق این شهرستان، از باسوادی ۹۵ درصد جمعیت زیر ۵۰ سال این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۹۲۰۰
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح  مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در داراب

ناصر حقیقی در گفت‌وگو با پانا گفت : هم اینک در استان فارس ۴۳ مرکز یادگیری محلی سوادآموزی وجود دارد که از این تعداد ۱۴ مرکز آن متعلق به این شهرستان است.
وی افزود: از مجموع این ۱۴ مرکز، هشت مرکز آن متعلق به آموزش و پرورش شهرستان داراب است و این شهرستان در بین سایر شهرستان‌های فارس بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.
وی بیان داشت: هدف از راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی سوادآموزی، توانمندسازی و ایجاد فرصت یادگیری همیشگی برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد جامعه و همچنین کمک به بهبود زندگی آنان است.
حقیقی، با قدردانی از مشارکت مردم و مسوولان محلی در راه‌اندازی این مرکز، گفت: امیدواریم با استقبال مردم به ویژه زنان روستایی از کلاس‌های آموزشی این مراکز، زمینه اشتغال در مناطق مختلف داراب فراهم شود.

رییس اداره سوادآموزی شهرستان داراب، گفت: بر اساس آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، شمار جمعیت زیر ۵۰ سال این شهرستان ۱۳۴هزار نفر اعلام شد که از این تعداد ۹۵ درصد آنها یعنی ۱۲۷ هزار نفر با سواد هستند.
حقیقی اظهار داشت: اداره نهضت سوادآموزی این شهرستان در سال‌های اخیر کوشیده با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مراکز یادگیری محلی و توانمندسازی افراد کم‌سواد و بیسواد، بخشی از نیازهای یک جامعه پویا و باسواد را فراهم آورد و همین این امر سبب شده برای چهارمین سال متوالی، سوادآموزی این شهرستان رتبه برتر را به خود اختصاص دهد.
وی گفت: همچنین با هم افزایی اداره سواد آموزی داراب، شورای سواد آموزی این شهرستان و پیگیری مستمر فرماندار ویژه داراب، سوادآموزی جایگاه ارزشمندی در داراب دارد و می کوشیم در این منطقه فرد بیسوادی نداشته باشیم و همچنین شرایط بهتری را برای افراد کم‌سواد فراهم آوریم.

عباس کشاورز، بخشدار بخش رستاق نیز در این آیین اظهار داشت: هدف سوادآموزی در دولت تدبیر و امید، کاربردی کردن سواد با ایجاد و توسعه مراکز یادگیری محلی است از این رو برای این بخش، سه مرکز یادگیری محلی اختصاص داده شده که نخستین مرکز آن در شهرک ایثار بخش رستاق افتتاح و به زودی ۲ مرکز دیگر نیز در این بخش راه‌اندازی خواهد شد.
سکینه غلامی، مدیر مرکز یادگیری محلی "حکمت کوهستان" نیز در این آیین گفت: هم اینک ۵۰ نفر در این مرکز نام نویسی کرده‌اند که در کنار مهارت سواد، مهارت‌های اجتماعی، حقوق شهروندی و مشاغل خانگی را هم فرا می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار