معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

آموزش عملی نماز به بیش از 26هزار سواد آموز فارس در سال جاری

شیراز(پانا)_معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس گفت : در راستای اجرای طرح نماز کلید بهشت بیش از 26 هزار سواد آموز از سراسر استان فارس، با احکام و روش صحیح خوانی نماز آشنا می شوند.

کد مطلب: ۹۵۴۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش عملی نماز به بیش از 26هزار سواد آموز فارس در سال جاری

بهزاد نوروزی چگینی در آیین افتتاحیه طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت ویژه آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی استان فارس گفت: در سال جاری 3300 آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در سطح استان، اجرای طرح نماز کلید بهشت را بر عهده دارند.

نوروزی چگینی ادامه داد: این طرح دو سال پیش آغاز شده است که سال گذشته 1500 سواد آموز و امسال نیز 1800 سواد آموز در دو مرحله آموزش های لازم را فرا گرفته اند تا پس از مراجعت به مناطق و شهرستانهای خود ،در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز و نمازخوانی بین سواد آموزان اقدام نمایند.

او در تشریح اهمیت و فلسفه اقامه نماز در جامعه گفت: در طول تاریخ شاهد این همه نهضت، جنگ و درگیری بوده ایم که هیچکدام ماندگار نبوده و از یادها رفته اند، اما چیزی که باعث شده واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) هر روز زنده و زنده تر شود و علی رغم تلاشهای مخالفان و معاندان رنگ کهنگی به خود نگیرد این است که در نهضت عاشورا امام حسین (ع) همه چیز را به میدان آورد نهضتی که صد درصد خالص و برای خدا بود و این راز ماندگاری قیام عاشورا است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش فارس ادامه داد: یکی از زیباترین تابلو هایی که از عاشورا کشیده می شود نماز جماعت امام حسین علیه السلام و یارانش است که این رفتار خود به نوعی فرهنگ سازی و بیان اهمیت نماز است لذا امام حسین (ع) با این کار خود با پیروانشان اتمام حجت می نمایند در رابطه با جایگاه نماز به عنوان ستون دین.

نوروزی در پایان با بیان اینکه بسیاری از مشکلات فعلی جامعه ما ناشی از توجه نکردن به اقامه نماز و فرهنگ نماز و نمازخوانی است گفت: توجه به نماز آثار و برکات زیادی خصوصا درابعاد فرهنگی، اجتماعی، رفتارهای فردی و اجتماعی و اخلاقی دارد .

او همچنین تاکید کرد: از طریق نماز است که می توان بر همه طاغوت ها، قدرت ها و نیرو های غیر الهی و بشری پیروز شد و با بسیاری از مشکلات و آسیب های فردی و اجتماعی که جامعه و افراد آن را تهدید می کند مقابله نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار